Bröllopsberättelsen - Ur min synvinkel


2008-09-30 @ 18:38:18


27 september 2008. Dagen då min söta kusin Kristin skall äkta sin Dan. Då jag erbjudit mig att föreviga deras dag med min kamera (huga).

Jag och min finklädda familj kom fram till Curt & Yvonnes trädgård, där vigsel och fest skulle äga rum, ungefär 10 minuter innan vigseln skall starta. Får genast stora skälvan, för jag inser att jag glömt bröllopspresenten hemma!!!
Skit! Får skicka hem sambon efter den.... =D.

Jag börjar fota lite gäster, men har tokfel iställning på kameran ser jag dagen efter... Korten är överexponerade.

Vinden. Suck. Om man tänker på hur fina vi var i håret allihopa, så var det katastrofalt mycket vind!!! Tältet höll på att blåsa bort, så vi fick sonika plocka ned de fina ljuskronorna ur tältet, bära in allt porslin samt bord och stolar.

Vigseln och festen hölls inomhus.

Vigseln var över på några minuter. "Tager du, tager du" osv. *ler*. Direkt efter kom bruden på att hon glömt bröllopsbuketten, haha. Vi skrattade gott och blåste såpbubblor på det nygifta paret Haglund.

Strax startades grillarna upp. Det skulle bjudas på grillspett med kyckling, fläskkött och hjort, samt bulgur, såser och sallad. Jummyt värre!! Precis i brudparets stil.

Efter maten var det dax för tipspromenad med frågor om brudparet. Trodde jag kunde nästan alla svar, men fick 7 av 11.... =(. Den som vann var gammelmormor Elsa. Hon vann ett giganormt ljus, ett sånt där med tre vekar ni vet. Grattis!!

Efter detta bjöds det på bröllopstårta i tre våningar. Dock blev ungefär en och en halv våning över.... Vi var visst små i fikat vi gäster, hihi.

Sedan dukades det bort och det bjöds på bröllopsvals. Curly Sue, med Takida. Dan och Kristin kramades och myste under dansen, sedan var det fler som slöt upp. Dock var det sämre uppslutning senare.... De flesta gäster stog och satt överallt annars och pratade och hade mysigt med vin och öl.
Själv fotade jag för glatta livet hela tiden!!!! Och eftersom min älskling Johan skulle upp halv 5 nästa morgon för att åka till jobbet, så tackade vi för oss vid halv elva ungefär.

Efter det har jag hört rykten om att karaoken tog fart och att brudparet begav sig iväg strax efter tre...... Då hade det gastats mycket och länge på nedervåningen.. hihi.

Igår var jag hemma hos brudparet och visade bilderna. De verkade vara nöjda. Och snart kommer jag att skicka över en CD med alla bilder till dom, men före det har jag lite att göra med en del bilder, som lite korrigering och sånt... =).
Fler CD.s med bilder är beställda av brudparets föräldrar bla. Så jag ska bränna ut några stycken. Undrar just hur många bilder jag får plats med på en skiva....
Nåja. Det tar jag senare!!

Och strax skall en bild publiceras i tidningen. Fick jag välja skulle jag ta den här, men tror att brudparet har en annan bild i åtanke...

Så, detta är min historia om denna dag! Frågar du brudparet så kommer de ha en heeelt annan story att berätta... =)

Brudparet var underbart vackra denna dag! Alla var glada, barnen sprang omkring, maten var underbar och det var kul att träffa så många släktingar och ingifta som jag inte träffat på länge.

Jag är glad att jag fick vara med och dela denna dag med er och jag är glad att jag fick förtroendet att fota det åt er! Dock hann vi inte med allt jag hade velat, men man kan inte få allt... Ni fick ju varann och det var viktigast!!!

Kramen till er!!


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Kristin

Bra beskrivning av dagen Ritha. Väntar med spänning på "korten" CD.

Jag svarar fortfarande med gamla efternamnet...haha, tar tid att vänja sig.



Kram

2008-10-03 @ 16:19:07

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback