: Att Sverige är drabbat :


2017-04-10 @ 14:44:21


 
Skriver väl några rader som alla andra.... Kan inte låta bli...
 
Min högst personliga teori är ju att vi har öppnat gränserna AKUT utan att stanna upp och tänka till, utan att fråga de rätta människorna om råd, utan att se efter i andra länder hur de har gjort INNAN vi bara sa Välkommen in.
 
Här gjorde vi ett stor misstag som kommer kosta oss som land och invånare en heeel deeeel.....
 
Eftersom vi sa välkommen så fort till så många, så har vi nu garanterat en heeel drös med IS-fanatisker i vårt land. Som bara sitter och klurar på när och vad de ska hitta på för att skada oss, vi som aldrig gjort DEM något vill jag påstå. Det är jag helt säker på.
 
Såklart tycker jag det som hänt är hemskt och jag är så dum att tro att vi alla kan vara sams. Är det så himla svårt att låta var och en tro på det man vill, utan att vilja döda varandra? Absolut så drar jag inte alla över en kant, så kan man inte göra. Jag blir bara så jävla förbannad på att folk är så dumma i huvudet och gör sånt här! Dödar oskyldiga tex i Stockholm eller Nice.
 
Jag blir faktiskt heligt förbannad på att vi öppnar vårt land till människor, som sedan gnäller på vad de får hjälp med.
Att vi hjälper dem och åsidosätter vårt eget folk. DET är för mig en större gåta. Men vårt fega land vågar inte säga nej, stopp eller sätta gränder som andra modiga ledare och länder. UTAN att det blir krig och kris. För det är det ju inte i dessa länder eller hur?!? Och inte heller finns det rätt resurser...
 
 
I vårt land har vi redan kriser. Inom Polisen, inom vården, inom skolan, inom psykiatrin, inom skolan och säkert en drös med fler ställen. Hål som vi måste fylla och människor i nöd som vi måste rädda/hjälpa. Här finns många av de jag känner, de finns i någon kategori. Framförallt barnen. De är vår framtid och alltså måste vi satsa på dem.
I min kommun kommer man rusta torget för 14 miljoner istället för att lägga pengarna på något av det jag nämnde här ovan. Varför? Troligen har ingen i kommunen barn. Eller känner någon gammal person. Eller känner någon som behöver psykiatrisk hjälp...... Eller hur? Så måste det vara!
 
Nej. Jag är inte nöjd med hur vårt styre har gjort med det här.
 


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback