: Akuten :


2015-11-09 @ 13:55:00


Ja. Det är som man säger: Ibland blir det inte som man tänkt sig... Tur att man ändå kan finna sig och ta det som det kommer. Har inget annat alternativ dock.
 
Det började i lördagskväll när min dotter hade ont i ryggen. Efter 20 minuter var det outhärdligt och vi fick åka till akuten. Efter 5 timmar där så konstaterades ev njursten. Med urinvägsinfektion. Och en till cysta hittades. =/
 
Hem och sova och återbesök nästa morgon. Efter 8 timmar så hemgång med medicin efter diverse nya prover. Inte helt kloka på vad som orsakat dem dock...
 
Att maken är på resa och jag är själv med barnen gjorde det ju inte bättre... Som tur var har jag världens snällaste 8-åring som finner sig i allt och det gick toppen, om än lååångtråkigt och så men och så var svärsonen med som tur var. Igår fick lillan istället åka med sin farmor och fika ett par två timmar.
 
Telefonen ringer och det är farmor. Som blivit sjuk. Som är på väg till akuten. DJEZUUS!!! Vi fyllde hela akten själva kändes det som.... Jag gick mellan två rum hela tiden. Fick ringa stackars maken och brake the news om hans mamma med...
 
När barnet blev utskrivet så åkte vi och åt lunch/middag typ.... 14,30..... Sen tillbaka till farmor och kolla hur det var med henne. Nu blev hon inlagd istället för observation.
 
När vi kom hem var jag så slut! Jag och lillan badade när vi kom hem (vilket hon "tvingade" mig att göra då jag lovat i 2 dagar men inte kunnat då pga allt...) Då somnade jag mot kanten i några sekunder. Herregud! Sen lade jag mig i sängen och somnade som en stock. Tur hon väckte mig efter en timma annars vete tusan hur länge jag sovit =).
 
Idag känns det lite bättre men jag är trött än.... Som sagt. Livet tar vändningar....
 
Kram på er där ute!


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback