: Späckat schema... :


2015-12-06 @ 21:06:00


Ja. Livet rullar vidare. Som en ångvält känns det som ibland. Jag tänker Carpe Diem, men det är svårt ibland...
Månadens schema är fullt. Jag och maken har fått matcha allt för att se så det går ihop sig =)
Det är jobbhelger, det är resor, det är dans, det ärLuciadopp, det är julfester, det är plasmagivning och läkarbesök.
 
PIUH!!
 
Men snart har jag semester, i över 3 veckor. Ska bli sååå skönt. Kanske hinner jag träffa lite väninnor och lillan hinner leka med sina vänner. Norge står på tur för en konsert med en av väldens bästa röster. Ska bli jättekul att resa bort med maken, buss i lyxig variant om jag förstått rätt. Ska bara få in hämtning och lämning på skola och dans för lillan i schemat när vi är borta.... =O
 
Idag var vi för första gången på Luciadoppet i badhuset. Väldigt vackert och roligt. Lillans dansgrupp var med och uppträdde så det var därför =)). Träffade gamla kompisar från ungdomsåren, gamla jobb och även lite kändisar såsom Thomas Augustsson =)) Har känt honom sen jag var en tonåring på Rox-discot. Han var en snygg DJ som alla blickade på, fast herreguuud så mycket äldre han var än oss då =)) Ja, egentligen inte mer än kanske 8 år men det var mycket då =D.
 
Vi har även firat makens mamma som fyllde 85 i fredags. Så idag bjöds det på go mat och fika =).  Äldsta dottern tränade med Revyn så hon fick åka dit senare hon och gratta sin farmor. Snart är det premiär (ja... 5 januari men tiden går så fort så det känns som jättesnart) och då ska jag jobba i garderoben flera ggr i år igen. Undra om nån gäst ska hota mig med stryk i år med??? idiot
 
Julklappar? Jaa.... några är klara och andra kommer via spacen =))) och sen så ska väl maken och jag "råka" åka till stan eller grannkommunen en dag..... =D.
 
 
Häromkvällen kom vackra Anneli på te. Snackade i nån timma eller två innan det var dax för henner att åka hem till köksrenoveringen. Hoppas vi ses i jul igen <3
 
Hur är det med dig då såhär i juletid, bland stormar, regn och julpynt? Du andas väl?
 


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback