: Barndomsvän :


2014-03-23 @ 08:13:32


Igår fick jag spontant besök av min barndomsvän M. Vi blev Bäsistar när jag flyttade till Storfors och började i klass 4 där hon gick. Enligt min mening så fann vi varann direkt =)
Genom åren har vi skilts åt, bott på olika orter, gått i olika skolor, haft olika vägar i livet. Men vi har ändå hållt kontakten <3. Setts nån gång om året eller med några års mellanrum, vilket jag tycker är fantasiskt!
Hon är mer i min stad än jag i hennes, så igår så var de här och fikade på stan och så hörde dom av sig och kom på en snabbvisit.
Vi gick lite husesyn och jag berättade vad vi gjort med huset - jag stog för most of the talking so to säga.... =) Men, det var ju mitt hus jag berättade om så.... De tyckte nog jag var en pratkvarn hahahaha. Det bjuder jag på!
Hursom, så var det superkul att se henne och vi pratade lite minnen och så köpte hon en present av mig. Ska bli spännande att höra sen var mottagaren tyckte. Skriver inte så mycket - vem vet, kanske personen läser min blogg??  =)
 
Vi bestämde i alla fall att försöka ses snart igen, vi bor ju faktiskt inte mer än 2.5 mil i från varann, båda har bil och körkort. Vad är lixom problemet?????? Skäms på oss och skärpning!
 
En annan Bästis jag har är från Göteborg. Vi har dock inte setts på sista... hundra åren.... men vi "ses" på facebook vilket inte är samma som IRl men ändå. Man får veta vad den andra har för sig i alla fall på ett light-sätt.
Vi blev tagna för tvillingar när vi gick i 7:an, vilket vi inte var, inte ens släkt. Min mamma och hennes var superlika och min mamma kallar henne för sin andra dotter =) Hon kallar henne för extramamman. Det tycker jag är härligt. Nu är vi barn här över 42 40 *host* men vi skriver ändå så till varandra, syster, mamma, dotter <3. Underbart tycker jag!
 
Ha en fin söndag på er. Idag ska vi kanske med maken till hans jobb i Örebro, eller så shoppar vi medan han jobbar hehe.... Kramen!


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback