: Gott & Blandat :


2013-10-01 @ 11:21:00


Vardagen rullar på, som den gör för de flesta. Kalasen avlöser varandra. Nu är jag stolt mamma till en 17-åring <3.
Snart blir det 6-årskalas i stugan. Och vips, så är det jul. =)

Är resesugen än, men kassan är i sin, förklarligt nog.... =/ Men vår restid kommer nog. Huset renoveras och det är allmänt underhåll inomhus som fyller dagarna. Ibland så slår jag till med en fika med vänner, det gillar jag. Tyvärr får man inhop det alldeles för sällan...
Vardagen är även fylld med ledsamma saker, som strul i skolan och sånt. Ensam och utlämnad och en jävligt förbannat mamma! Sånt gillar jag inte. Dom hemskaste människorna på jorden är barn. I alla åldrar. Fy säger jag bara. Ibland borde vi föräldrar få vara en fluga på våra barns axlar och vara med dom och se hur dom beter sig mot varandra, för inte är de änglar inte, inte nån enda av dom. Var får dom allt i från?? Knappast hemifrån för vi vuxna gör nog inte alltid som barnen beter sig.... Eller? Men vi vuxna kan allt vara fördjävliga vi med, eller hur!?
 
Igår var jag på Ikea, å jobbets vägnar. Skönt. 2 timmar JAG och IKEA. =))) Lovley. Råkade handla till mig med, för hela 127 rixdaler =) Wow.
2 såna här a 49:- som ev ska stå på altalen sen. Måste ju inreda den kontinuerligt, kan ju inte sticka ut och köpa ALLT nästa år när vi ska använda den... Nu har vi i alla fall: 2 lampor, bord och 6 stolar, 2 rottingfåtöljer, 6 plädar och 2 ljusstakar. Det fattas en del än som kuddar, soffan, bord och julprydnad till fönstren tex =) Men det löser jag snart. Älskar att pyssla/inreda.
 
Nu ska jag nog gå och väcka lillan, hon sover än hjärtat. Antagligen öroninflammation... =/ Maken fick åka iväg till Snygg-AK & Micke och hämta alvedon vid tio-tiden igår kväll. Ja. AK hon sov ju, gravid och så som hon är =) Men Micke räddade oss. Tack söta ni.
 
Ha en fin dag alla, och var rädd om er. Passa på att  vara snälla med, för det är okej att vara snäll faktiskt. <3
 


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback