: Hej och Hå!! :


2013-03-29 @ 18:13:43


Hej där,
Det är jag som har den här bloggen..... Alltså, ifall ni undrar om den lever eller ej. Joråsåatt, det gör den. Bara det att dagarna inte räcker till. Vad är det med livet och tiden?? Har du det så med? Allt snurrar på och man undrar bara hur det ska sluta?? Och när?!
 
Livet rasar på -har visst skrivit det här tidigare känns det som - men det ÄR så faktiskt. Tonåringen min vackra och underbara, kräver en del av mig och oss. Lugnare nu men... I mig så släpar sånt där. Om nåt händer mig, min omgivning eller så, så reagerar inte jag förrän efter flera månader. DÅ mår jag dåligt och fattar ingenting. Allting är ju oftast bra eller i alla fall bättre då. Men....
 
Väntar ännu svar från Fysiologiska avdelningen på storhjärtats hjärtinspelning. Antar att den inte visar nåt, för OM den gjort det så borde dom ringt. Eller hur?! Att hon svimmar måste bero på att hon är en sån person. Det finns ju dom som svimmar hejvilt i sina ungdomsår, min mamma var sån berättade hon. Jag har aldrig svimmat vad jag vet (jo, när jag fick barn, för då hade jag inte ätit på nästan ett dygn...).
 
Häromdagen så var en lärare på hennes skola helt rabiat och sa en massa dumt rakt ut i klassrummet om storhjärtats släktingar. Då tog det hus i helvete kan jag säga! Det blev rektorsamtal och möte. Jävla kärring -om du ursäktar mig- att behandla min 16-åring på det där sättet, fy fan! En vuxen person "som ju inte menade nåt illa". Hmm.... vi har en saying på mitt jobb: Put yourself in others shoes. Just. Så kanske du kan stanna upp och tänka lite lite till.
Får se hur det slutar, men vi har ialla fall sagt att hon inte behöver gå på de lektioner som hon har, hon sitter nån annan stans och gör uppgifterna. Bra så!
 
Min vikarie har ju kommit. Underbara människa! (varför ska jag sluta nu???) Hursom, det går sakta framåt för oss. Vi blir ju störda hela tiden av alla, så vi hinner inte lära oss allt hon ska i den farten jag vill =) Sen är det ju en massa röda dagar och grejjer med, så tiden rinner lixom ut.... Börjar bli lite smått nervös. Inte nog med det, det krånglar med hennes upplägg i alla system oxå.... =/ Hoppas det är löst på tisdag!
 
I går skulle jag inte jobba de 2 timmar som jag "ska" för jag tyckte att jobba två timmar var onödigt. Nu visade det sig att jag inte kunnat jobba ändå, för lillan var helt mosig igår när vi hämtat henne från dagmamman. Hade feber förstås. Så mot kvällen  gick den upp och halsontet kom smygandes. =( Så det blev till att Vabba istället det....
Imorgon ska vi till pappa och käka påsklunch.... =) Vet dock inte om vi kan komma eftersom hon är dålig. Nu tror jag inte hon smittas men.... Och typiskt vore väl att vi andra blev sjuka om några dagar... Vi ska ju bada om drygt en vecka!! Så: Du som läser detta: Håll en tumme eller två och säg schas till våra baciller. Tackar!! =)
 
Idag har jag kört rensa-tvättstugan-och tvättkorgen-och-städa-där-med-DAG. Nu är det helt rent, alla gardiner och mattor ligger nyvikta i sina lådor, dammsuget är det och nästan ingen tvätt ligger kvar i korgarna. Allt är vikt och upphängt i familjens garderober. *klappar mig på axeln*
Tog en tur till Ica Maxi med. Måste ju få vara lite social och prata med dom man känner/alltid möter där =) Givetvis mötte jag och lillan en hel drös med vänner och bekanta; En sångare i ett band, ett gäng små kycklingar, en kusin och en satmara.
 
 
den 25 mars 2011 så såg det ut såhär:
Lilan var ute och cyklade, varm o skönt, nästan ingen snö.... Skillnad mot i år det! (hade inga kort tagna i mars förra året dock...)
I bloggen i mars förra året så har jag dock skrivit att jag var ute och krattade och sopade rent på trottoaren runt hela vårt hus. Äller hur att det skulle gå i år!! Det ligger ju snöhögar höga som hus i år! =/ Vill ha VÅR nu!!!
 
Nähä, nu är det dax o börja med maten tror jag. Är inte så hungerig just nu men lillan bör väl ha nåt. Maken är iväg o tjänar lite extraslantar, hans fru byter ju lixom ned sig när hon byter jobb =) .
 
Kramen på er!
 
 


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback