: Varm smörgåstårta :


2012-10-14 @ 22:12:28


Idag har jag gjort mat. För första gången; varm smörgåstårta.
Som bara jag gillade... typ... Maken; lite mycket skinka. Lillhjärtat; gillar inte det gröna (paprikan), Storhjärtat; gillar inte smörgåstårta. Suck.
 
Hursom, så här gick det till, om du oxå är sugen på att prova mitt egenkomponerade recept =)
 
Rostbröd på bakplåtspapper.
 
Fräs lök, purjkolök och lite paprika. Peppra.  
Bryn tärnad bacon, krydda med lite vitlök. Blanda ihop bacon med löken och paprikan med creme fraiche, cirka 4 dl.
Lägg på ett första lager och häll lite riven ost över.
 
Andra lagret består av brynt skinka med lite vitlök (om du vill) och lite peppar. Vispa ungefär 2 dl grädde och blanda i. Mitt blev lite löst, men jag tänkte att det gör inget =) DÅ suger brödet i sig och det blir inte torrt =D.
Översta lagret; riven ost, skivade tomater och mer riven ost. Strödde lite oregano över oxå.
Swish, in i ugnen cirka 20 minuter på 200 grader. SMASKENS!!!!
 
Och såhär provade jag att skiva tomater idag:
Gick finfint =D.
 
 
Ha en fin söndagskväll, imorron är det en ny arbetsvecka... suck..


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback