: Hemma igen :


2012-11-05 @ 22:27:00


Igår kväll kom vi hem, tonåringen och jag efter två jättehärliga dagar i Stockholm. Tänk, vi klarade oss skitbra på egen hand =)
Vi tågade upp, X2000, lyxigt tycker jag. Heltäckningsmatta och så.. =) Och så hade vi choklad och dricka, tidning och musik. Njöt och tog det lungt.
Väl framme tog vi oss mot tunnelbanan för att åka till Globen och hotellet och dumpa bagaget. Hur gör man? Nåja, efter övertalning i luckan att jag visst ville betala 44 kr för min biljett istället för 35 hos Seven eleven så fick vi veta hur vi skulle ta oss till Globen.

Väl framme så var klockan inte alls den tiden den ska vara för att få komma in i hotellrummet men... tur: Vårt rum 1019, var klart! =) In och dumpa allt och sen in på shoppingcentret. Dax att glo o slösa (ev).
Här är vår utsikt btw från hotellrummet:

Efter någon timmas shoppande så kom Madelene, min kära goa gamla väninnan dit, med sina barn och vi fikade och gick i lite mer affärer. SÅ underbart att se dom! OCH att få se hennes nya lilla tillskott som är 1½ år, Hjördis.

Vi köpte sallad, dricka och ansiktsmask och smet till hotellet för att göra oss fina inför Globenbesöket. Sagt o gjort. Och lite sallad i magen.
Inne på Globen var det fullsatt efter en timma drygt och sen började det. Vi fick givetvis inte fota =((((( så ni får inga bildbevis.... Men det började lamt och sen: KABAMM! Så kom akrobaterna och Neverland och hjärtan och viga tjejjer och fantastiska dansare, varav en faktiskt bara hade ett ben. Han var outstanding!

Efter shown drog vi till hotellet och gnagde mer sallad, gjorde ansiktsmasker och garvade läppen av oss för vi var så fula =)

Efter skönhetssömnen så kollade vi på TV4 Nyhetsmorgon, där Agneta hade besök av Thomas Järvheden. Som sjöng sin sång Papps Pungkulor..... Vi garvade så vi dog! Lyssna på den du med på TV4 Play.....
Sen så åt vi frukost. Med utsikt över ett tomt Globen. Öde. Med tre städare som sopade alla gångar eller vad det kan heta. Och en stackars sate som gick med en sån där maskin som skurar golf. Knuffade den fram för hand. EN. MASKIN. Till hela Globens golv. Kul jobb. Bra betalt hoppas jag hahaha.

Sen checkade vi ut, hamnade på tunnelbanan igen och fick övertyga snubben i luckan att jag ville betala 44 kronor istället för 35 idag IGEN. Och sen for vi till Centralen där vi lyckades låsa in våra väskor innan vi stormade till Gamla stan - via tunnelbana igen =)

Vi var på NK:s. Och nu ska ni höra:
På Centralen så kostar det 70 spänn (!) att låsa in bagage.
På NK så kan man lämna in bagaget för TJUGO kronor!!! Fifan så smart. Kön var så lång, och resväskorna så många... Men TJUGO spänn istället för 70!! Lätt att jag kommer göra det nästa gång. Kan fika upp den där 50-lappen istället. Eller ta det till tunnelbanan.....

Hursom. Satt på Centralen i två timmar (jajjamensan, slutshoppade) och sen in på tåget. Som var reguljärt andraklass... Eh.... med två våningar och nyare o snyggare än X2000 kan jag säga. Tvungen o kolla 5 gånger att vi var på rätt tåg )D. Men sen läste jag att det var Mälarbanan, som tydligen har andra nya tåg, i trafik i år typ.... nu hajjade jag.

Väl hemma så åt vi panpizza från ICA Maxi till kvällsmat och bara var......
Så kul hade vi, tonåringen o jag. Inte osams en enda gång. Däru!

Kram därute, nu ska jag nog natta mig...


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback