: Renovera hallen :


2012-01-07 @ 23:20:44


Idag har vi renoverat mera i hallen uppe =))). Ja, mannen min han gör ju mest förståss... Jag håller ju i markservicen jag. Det är ja bäst på!
Vi har lagt golv -Jaaa. Jag har faktiskt varit med till och från!- satt kvartstav -som jag HATAR- & satt i nya handtag på alla dörrarna. Låter inte mycket kanske, men det tog hela eftermiddagen o kvällen. Mitt i fick han förståss åka o köpa kvartstav mm.
Jag går här med feber och är dyngförkyld... Orkar inte helt mycket. Men försöker hänga med. Nån ska ju laga maten och sånt. Torka lillan när hon pinkat och andra viktiga saker.

Vi har kånkat in en skänk i lillans garderob, så nu får man inte fram en pinal därinnifrån! Kånkade även ut TV-bänken, som jag tror vi ska ha i hallen där uppe. Måste kolla lite. Känna efter lixom. Kunde även pressa in det gamla matbordet som vi bytt ut. Undrar varför vi sparar det??

Sen har jag städat lillans rum -för att kunna få ut TV-bänken och in skänken- och vädrade hennes madrass och täcke och bytt rent i sängen och så dammsög jag. Gu så fint o skönt det blev när jag fick städat allt där inne. Hon mös när hon kröp ned i sängen.
Kraken. Imorron väcker vi henne klockan 8. Då får hon bara sova 9 timmar. Senaste fyra dagarna så har hon sovit dryga 10-11... =). Gott att sova mycket när förkylningen härjar i kroppen. Som tur är så verkar hon på bättringsvägen =)).

Näe, folks. Dax att krypa till sängs med en god Marie Jungstedt-bok. (start utläst, då hoppar jag på nästa!)


kramen


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback