: Tips inför ditt bröllop :


2012-02-17 @ 09:04:42


Tänkte jag skulle dela med mig av lite tips inför ditt bröllop.... Ingen särskild ordning på saker o ting nedan inför bröllopet bara kom ihåg =)

Ska du ha ett hemligt bröllop: Kom aldrig på tanken att "bara" säga det tilll någon. Det håller inte...

Bestäm dig för ett färgtema, och stick to it!

Boka kyrka o skicka in papper fort, fort så du kan få prästen du vill ha osv.

Skicka ut inbjudan till kalaset eller vad det är om det är hemligt, så du vet att de du vill ska komma, kan komma

Gör du som jag, beställer två klänningar, så försök att bestämma dig tidigare än två dagar innan DAGEN, som jag gjorde....

Var noga med planeringen! (gäller ju förståss vid alla bröllop). Tex: kontroller att de tider du bestämmer med tex busschauffören hålls, annars så pajjar resten... (hände oss)

Om du som jag, gör din egna frisyr, så träna, träna, träna. I flera veckor innan. Surfa på nätet så du hittar den du vill ha om du är osäker och ÖVA!!!

Öva även på sminkningen....

Provsmaka maten innan du bjuder på den! Tänk om.... Gäller även om du köper efterrätt som vi, köp en tidigare och provsmaka även den =) Och mousserande vinet om det är en ny sort.

Listor. Skriv listor. Bocka av. Packa dagen innan och kör till lokalen om ni har nån. Tänk på att äta.

Ät innan bröllopet oxå. Så ni inte får sockerfall. Eller griniga barn.... =)

Lyssna genom musiken om ni ska ha det. Så det fungerar. Tänk backup-plan!

Om ni har bordsplacering, kom ihåg att ha extra papper att printa på UTIFALL det blir bortfall och det då tillkommer nya gäster.

Provgå för guds skull skorna!! Och ta bort prislapparna!!!

I Kyrkan: Sätt blommorna i vatten om det dröjer. Se till att ta bort löv under skorna........ Kissa.

Tror det var alla tips jag hade. Har du nåt mer att dela med dig av??

Och till sist: VAR NÄRVARANDE UNDER HELA TIDEN SÅ DU INTE GLÖMMER BORT EN SEKUND AV DEN STORA DAGEN.


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Johanna

Hej!
Googlade hemligt bröllop å så kom din härliga blogg upp!

2015-05-09 @ 20:42:07

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback