: Från tanke till bröllop :


2011-11-09 @ 21:27:00


2011-10-23

Igår kom Åsa hit. Hon skall vara vår hjälpreda på festen, till kyrkan och efter kyrkan =). Vi talade lite mer detaljer, jag fick berätta vad vi ville hon ska göra. Ljuga för gästerna och så hahaha…. Inte alla som får i uppdrag att ljuga, eller hur?!! Nåväl, den är väldigt harmlös, lögnen. Hon ska bara ljuga om att Johan och Ritha är försenade hit, därför fick jag hoppa in och hjälpa till…. Hehe… Folk kommer fatta…. Snabbt… Och vid säkert 14 kommer bussen tror Johan (vilket jag tycker är för tidigt!!!) och då kommer de FATTA. Den ska ju inte avgå förrän 14,30 så 14,00 är väldigt mycket för tidigt för min planering och den överraskning som den ska vara =(. Hoppas Johan kan övertala Asko om att komma senare.

Igår kväll gick Johan och jag –och ett glas vin och öl- igenom planeringen igen =). Denna gång försökte vi oss på bordsplaceringen. Men det är svårt tycker vi. Lokalen är så liten, så vi tyvärr måste ha ett 4-personersbord brevid det långa…. Vilka sätter man där?? Tror brorsan och hans familj får ta det, de är små o vilda de små liven så det kanske är bra… Vet ej än. Känns inte helt okej. Ja, det är inte helt okej med vilka vi än sätter där faktiskt….. Skulle önska vi kunde bredda bordet i slutänden o få in alla…. Vi skall dit idag och reka –igen. Till råga på allt så ville en av gästerna ta med sin flickvän, men det fick jag tyvärr säga nej till…. =(. Trist. Inte ens Nathalie får ta med sin pojkvän, och det är också trist. Han får gå i första hand, OM vi ska ta med nån mer.

2011-10-25

4 dagar kvar….. Nu håller jag på att skriva ut Vigselprogrammen. Gjort sista färgändringen och lagt till o tagit bort. Så nu får dom stämma, annars så blir det inga program i kyrkan kan jag säga. För tänk om jag skriver ut dom på fredag, så tar tonern slut eller nåt annat. Pappren knövvlar ihop sig (inte så troligt men….) och Spongs har stängt så jag inte kan köpa nya… Disaster lixom!

Idag har vi även HÄMTAT RINGARNA!!! Wooohoooo! Så jäkla fina…..! Har provat dom också… åh. Nu vill jag verkligen att det ska bli lördag så man får sluta ljuga för alla =)))).

Idag ljög jag igen, på jobbet och för mamma och på zumban, att jag har ”kalas” på lördag *FNISS*. Det är inte askul, men det är kul o gå omkring och ha en hemlis för alla på nåt vis. Har du upplevt det?

Så. Nu är alla Vigselprogrammet utskriva! Puh! Ännu en punkt att stryka på att-göra-listan =). Bara resten kvar, hahaha. Mest orolig är jag över blommorna. Att jag snålat. Eller så blir det en charmig och enkel bukett som jag kommer älska. . . . Och så är jag förstås orolig över själva akten i kyrkan, där kommer jag nog tuppa av. Fifan! Och lillhjärtat. Hon vet ingenting förrän typ 2 timmar innan vi ska dit hon =). Hoppas hon är okej med det. Igår talade jag om att vi ska ha kalaset på lördag, så hon i alla fall vet det =). Tror det går bra. Och blir hon ledsen osv så får hon komma till oss eller mormor eller nåt, det är heelt okej =). Inte lätt o vara liten jämt lixom….

Imorgon ska jag ringa Kicki o stämma av det sista. Tror inte det är nåt problem med nåt men måste ju ringa ändå. Borde köpa en present till henne och Åsa, men det är heeelt stillestånd i min hjärna. Vad ska jag hitta på???? Annars får jag köpa den några dagar efteråt o lämna, det går ju med. Johan har ingen slips. Måste nog köpa en imorgon kan jag tro…. =) Better late then never som di säjjer! =) Nåt mer vi glömt tro? Näe.

Men idag beställde jag inte 4,5 kilo potatissallad… som jag ville. Nejdå, här ska det visst vara 7,5 KILO till oss som är med. Oh shittans, jag nästan kola vippa när hon sa det i telefonen på Ica…. Jaja, du vara chäfen, tu pestämma….. =). Och painrichen gick jag plus på iof!! Hehe…. Jag trodde på 15 stycken, men hon på Ica sa bestämt att 8 skulle räcka – så då litar jag väl på henne. Köttet är inte min business heller. Så där får vi höfta hejj vilt på fredag, hehehe…

Äh. Nu är klockan visst 23,28. Dags o bruscha tänderna o nanna… som om jag kan sova lixom… På torsdag ska jag till Trollhättan med jobbet. Upp kl 4,00, bussen går 5,05. Hemma typ 21.30… Gäsp!

2011-10-28

Fredag. Dagen före lixom. Nu är det snart dags….. Idag har vi shoppat lös, mat i flera affärer, blommorna osv… suck. Det tar tiiiiid. Vi åkte hemifrån 8,30 ungefär. Lämnade av Joline hos farmor och sen handlade vi all mat, hämtade blommor och köpte vin mm mm. Klockan 11 ungefär tror jag, började vi duka i lokalen och ställa ordning. 12 åt vi lunch på en restaurang på Johans jobb – fläskfilegryta, gottgott! Johan tog fisk =). Sen tillbaka och så åkte Johan på ett jobb-möte klockan 13… TYPISKT! Men VD:n ropade och det var viktigt. Suck. Bara för mig o köra på. Vid halv tre tror jag, så kom Åsa förbi. Vår typ toastmaster/hjälpreda…. Hon hjälpte till lite och kikade på lokalen. Hon ska ju vara där imorgon (SHIT! Imorgon!!!!) och ta emot alla. Bjuda på cider, salta pinnar och crustader och så skicka ut alla på en söt tipspromenad…. (handlar om oss två) för att sen schasa ut dom till bussen =). Johan åker dit en stund så några hinner se honom sen får han avvika och skylla på att han måste hämta oss, att vi är sena som tusan, Jolin har ramlat o smutsat ned sig eller nåt hahahha. Nu, vid 22, s¨har jag preciiis gjort buketten. Herregud sån tid det tar….
Och blommorna kan jag ju inte byta då jag har ett visst antal blommor och inte kan välja emellan flera än de jag har. Lyckades få ihop en liten söt bukett till mig, sån man lägger på armen och två till flickorna och en liten till Johan =). Tror och hoppas de överlever till imorron…. Håll en tumme hörrni!!!!

Nu ska jag in i duschen och se om håret blir som jag vill till imorron.. herregud. Det är mitt största dilemma!!! Nydushad! Nu ska här blåsas hår och se vad som händer till morrondagen…..


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback