: Gott & Blandat :


2011-06-10 @ 15:55:11


Fifan så usel jag är!
Förlåt mig!
Jag har inte hunnit blogga nu igen, på fleeeera dagar.... Sorry!

Här har det hänt det ena o det andra. Som ni vet så var vi ju till Lalandia i Danmark o badade. Lovley! Resan ned blev 1½ timma försenad pga kö.... Satt i typ 8 km/h ... fifan så segt.... men tillslut så kom vi fram och kunde kånka in allt i stugan för att bara rafsa åt sig badkläderna och störta till bassaängerna.
Vi åt ute på Pizza-restaurangen. De hade byggt om så nu fanns allt från sallad, kyckling, hamburgare, till korv, lasange och kräftor =). Vi åt så det stod härliga till! Och desserbordet... JUMMY! Tom jag åt faktiskt mjukglass (japp, egen mjukglassmaskin hade dom!!!) med Noisette och jordgubbar. Mums.....
Vägen hem var förståss lång. Ja, lika lång som dit, men hem är lixom slutet på det kuliga om man säger. Men vi var hemma vid 3-tiden på natten och alla slocknade i sina sängar. Helt klart värt o åka dit.
Givetvis stod turen oss bi: På båten mellan Helsingör och Helsingborg vann vi en stoooor kartong, innehållande 25 bilpåsar =) Ujujuj.... Äta tills vi kräks på dom... haha.


På tal om kräks. Inatt fick lillhjärtat magsjukan. Eller så har hon ätit en dålig grillkorv igår när sambon hade kalas här med mat till hela familjen.... Ingen annan är sjuk. Än. Vad jag vet..... Håll en tumme nu alla, att vi klarar oss och att det "bra" var den dåliga korven eller nåt hon ätit hos dagmamman... Nu sover hon igen. Har fått 38,6 i feber med gumman min. Egentligen borde jag med vila, hon har hållt mig vaken sen 02,30 ungefär... Är liiite trött nu... Men det är roligare och blogga och sånt =)

Hurra! Sambon har fyllt år. Fick en bok av oss. Han ville inte ha nån present alls, men eftersom han äääääksaaaar att läsa (not) så fick han en bok om Hells Angels att läsa. En sann historia alltså. Ska nog kanske läsa den jag med sen. Om 5 år. När han är klar, hahaha.

Och så har vi grävt. För en ny liten pool vi köpt... Behöver väl egentligen ingen men.... Klart det är skönt o slänga sig i under sommaren. Om den nånsin blir varm... För nån uppvärming har vi inte tänkt köpa!


Häromdagen så kom det in oväder. Det tycker jag om! Jag tog mobilen och satte mig på framsidan, i den lite lite kyliga luften -kallare än den inne- och bara mös. Luktar gott gör det och så är blixtrar och åska helt fashinerande och vackert tycker jag. Det är synd om dom som är rädda. Man borde njuta istället och tänka på vilket skådespel det är och vad naturen kan ställa till med =).

Fota har jag inte hunnit. Inte hunnit ut alls på nån tur på sistone. Så därför har jag inte heller kommit ihåg att lägga upp foton på min andra blogg, Fotolia. Nog för jag kan lägga gamla bilder, det har jag ju gjort hittills, men nu har jag inte orkat. Har läst en bok om inredning med Chabby Chic och sånt, gud så mycket fint det finns, och så mycket fint man kan göra!!! Så nu börjar det spritta i mina skapar-gener igen!! Måste ned o röjja i garaget och se vad jag kan hitta där och blanda med det från mitt hobby-bord =)

Nej, nu ska jag nog gå och se om jag kan göra nåt. Plocka kan man ALLTID hemma, har du tänkt på det? Suck. Det är livets lott det, hahah.

Och skattestålingarna har kommit. Gött mos!

Krama varandra nu, skänk tankar till andra och ge gott så får du gott. Skicka vidare som det heter. Gör nån glad genom att ge nåt, så kan den ge vidare efter dig. =)


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback