: Blås grönt :


2011-07-05 @ 08:52:10


Utdrag ur Karlskoga-Kuriren:

" Snart är det dags för årets Putte i Parken. Festivaltider kan lätt bli alkoholtider för ungdomar men nu vill folkhälsoförvaltningen i Karlskoga och Degerfors motverka detta i samverkan med PiP.

De ungdomar som avstår från alkohol kommer att belönas. Detta görs i form av en förebyggande aktivitet man valt att kalla ”Blås grönt”.

Från och med den 29 juni går det att anmäla sig till aktiviteten som riktar sig mot ungdomar mellan 13 och 17 år. Tillsammans med en förälder anmäler sig tonåringen på Pip:s hemsida, deltagandet är kostnadsfritt och genom sin anmälan förbinder sig ungdomarna att avstå från alkohol under festivaldagarna.

De visar sedan sin nykterhet genom att blåsa i en alkoholmätare mellan klockan 23 och 02 på festivalområdet. När det har blåst grönt belönas de med en gåva samtidigt som det skickas ett mejl till föräldern som bekräftar detta. Ju fler kvällar som man blåser grönt desto större chans är det att vinna de fina priserna. "


Ovan är ett koncept som finns på årets PIP -Pitte I Parken- den stora festivalen som går av stapeln i morgon. Har idag anmält min tonåring till detta, och hoppas hon blåser grönt varje kväll.



Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Smsa Låna

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-20 @ 12:46:28
URL: http://smsalåna.nu

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback