: Nattavak :


2011-01-22 @ 09:47:51


Inatt vaknade jag vid halv 4 -hade jag ens somnat???- av att sambon smyger ur sängen och beter sig lite knepigt....

- Vad är det?, frågar jag. Svaret jag får är det är nån på huset... ? huset?

Efter lite smygande och avstängning av larmet så går jag oxå upp, för jag hör konstiga ljud jag med. Taket? Näe.
Tillslut hittar vi det: Det låter i vattenrören! Shit! Har vi vattenläcka??? Det skakar och låter nästan som om vattnet kokar som kandu som som har gammalt hus med vedeldad panna känner igen. Skitläskigt!
Efter testing genom att stänga av och på så ringer jag Räddningstjänst klockan 04,03.... Och jodå, en arbetskamrat till hon som svarade hade just ringt, från samma område som vi bor i och sagt ungefär samma sak....Så frågan är vad som har hänt?
Efter en stund ringer Räddningstjänst upp igen och säger att "Vattenverkets" jour inte riktigt visste vad han skulle göra... Var hans första journatt... ?? Skiter väl jag i! Nåt ska säkert kollas.
Okej. Svaret är att de ska kolla det som nu på morgonen och se vad det kan vara. Än har jag inte sett en enda snubbe och inte fått ett enda telefonsamtal, fast både "Vattenverket" och Räddningstjänst har vårt nummer nu...

Vi stängde av vattnet när vi gick och lade oss. Nu när vi slog på vattnet igen så är det tyst.

Gott eller ont???



To be continued....


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback