: 40-årsfest :


2011-02-12 @ 21:57:36


I fredags hade en arbetskamrat bestämt att vi skulle bjudas på mat, eftersom han fyllt år. Dom där 40 berömda.... =)
Så in i det sista, var jag osäker på om jag skulle kunna gå dit. Vill jag? Vill jag inte? Kan storasyster vara barnvakt til lillasyster? Om inte, orkar sambon upp? Han jobbade natt... Hur ska de hinna käka? On, and on, and on, and on.....
Tillslut så stog jag nydushad och med blåst hår färdig och fick tom skjuts av kära älsklingen min! (ungefär 300 meter eller så....).

Väl där så hade vi alla "köpt" varsin paket till födelsedagsbarnet (som chäfen shoppat på loppis dagen innan!!!) som delades ut till alla innan vi gick in och överlämnade.... Vi tog just av oss kläder och skor när helt plötsligt födelsedagsbarnets mobil OCH hemtelefon helt började ringa satan!!!! Det skulle visst säljas en bil i huset där han bodde =))))))). Den var uppe i 210 tusen där  ett tag, hahahaha!! (en bättre skitbil om jag förstod det rätt).
Fifan va vi garvade!!! Han stog dem två telefoner och talade med båda köparna, haha.

Sen fick vi välkomstdrink, nåt mousserande vin tror jag. Gott! Sen bjöds vi till bords och fick kyckling o sallad och paj, med vin... JUMMY!!!! En stund innan jag gick hem igen så öppnade han paketen.... Och packade upp:
En liten silverbricka
1 ishink
1 groggpinne
typ 14 småglas...

Väre, väry bra onödiga att ha saker med andra ord..... =)))))). Vi garvade som tusan!!

Efter två timmar så fick jag vackert tacka för mig, och gå hemover de där 300 metrarna igen, så att sambon fick åka till jobbet. Jag tyckte det var lite kallt ute när jag gick hem. Konstigt. Det var juh "bara" -14 grader. Burrr!!

Väl hemma ägnade jag mig åt TV-tittande innan jag ramlade mot sängen framåt elva eller nåt. Då hade tonåringen hunnit hem oxå. Frid och fröjd!

05,30 kommer piggaste lillhjärtat skuttande in till mig i sovrummet. JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR! Orka gå upp nu lixom!!!
Nejdu. Marsh pannkaka ned i mammas säng bara och SOOOV SOVV SOOOVVVV!!!!! Jag orkade inte ens gå tillbaka med henne till hennes säng. Tror hon har sovit i våran säng max 6 gånger sen hon kom till världen. 3 av dom har hon varit sjuk tror jag =). Hon är fenomenalt duktig.

8,00 vaknade vi till liv igen..... =)



Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback