: Hjälpande (kines) hand :


2011-08-14 @ 22:31:55


Idag skulle jag köpa glass. Som låg läääängst ned och länääägst in i glassboxen på Ica.

Givetvis räckte inte mina 162,5 (163 ståtliga i passet, därru!!) till.... och en herre i övre 50-åren och hans fru stod där och hängde, så jag sa ursäkta.
Att han skulle flytta sig. Och så krälade jag ned i boxen. Typ....

Då sa han att han kunde hjälpa mig. -Åh va rart, sa jag, ja du kanske når?! Då sträcker han på sig och såklart får han fram glasspaketet. Räcker över det till mig och säger: - Haha, tänk att jag som är kines fick hjälpa en svensk. Och så garvade han läppen av sig! Och jag med...... Sån humor gillar jag!!!

Jag tackade för hjälpen och gick fnittrande därifrån. En sån grejj kan lixom make my day.


Vad kan göra din dag extra go?


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback