: I Ord & Bild :


2011-04-18 @ 21:31:42


Suck.

Gud va vi har haft det bra, jag o sambon. Vi tog tåget till Stockholm, bodde på hotell och käkade gott. Sen tog vi tunnelbanan till Globen, kikade lite, träffade bekanta, tog en öl och sen skrattade vi så vi blev hesa till Jeff Dunham =).

Såhär var det:
Tåget gick fint, ingen försening.

Äuhm...

Vi hittade till hotellet, äuhm. Nääästan... Vi gick gatan uppför från Centralen, för där visste vi att hotellet skulle vara. Jag var säker på höger sida om gatan, sambon vänster. Nåväl. Vi gick en bit och hittade inget hotell. Som tur är kan man ju kika på telefonen nu för tiden och hitta på kartan. Men vi hittade inte ändå. I en korsning så byggdes det om och det var allmänt rörigt =/. Vi tyckte på kartan att vi skulle gå över vägen för hotellet låg nog där.... Så vi traskar över -till sidan jag trodde på- men där finns inget hotell, dessutom var gatuadressen fel... Så när Johan kikar på kartan i telefonen så uppenbarar sig hotellets namn bakom och ovanför hans huvud.... Vi hade stått BREVID hotellet, innan vi gick över gatan. Amenfifansåjävlapinsammaviärdå!!!

Hajjar ni???

Sen skulle vi checka in.
- Hejhej!! Välkomna! Ditt namn?
- Ritha.
Knapperikanpperi på tangenterna.
- Men välkomna! Och GRATTIS!!!
- ??
- ?? Va?
- Grattis, va roligt!!
- ??
- Ni har ju vunnit! Grattis! Ert rum kostar bara 10 kronor!!!
- ? Va? Men va säger du?!?!?
- Jodå, grattis, ni har vunnit!!
- Okeeej...... Tack men å så kul!

Det visar sig, att när jag bokade hotellet, så hade dom en tävling: 10-års jubileum: 10 dubbelrum/helg där du betalar 1000 kronor, eller, om du vinner, endast 10 kronor, dvs ETT rum lottas ut för 10 kronor. Skriv varför du ska vinna, bla bla bla. Ja du vet, det gamla vanliga. Knapperiknapperi på tangenterna, så hade jag bokat ett rum och tävlat.
Sen står vi nu här och har VUNNIT!!! Amen, shit så kul! Och så billigt! =))

Ni får kika här på länken för att se Vinnarbilden =D från Nordic Light hotels hemsida. (nej jag har ingen färg när jag gör länkar...... klicka bara på ordet LÄNKEN...)

Sen in på rummet! Fint och najjs. Men inte fungerade minibaren inte, =/ det var varmt där i. Och snäll som jag är så ringer jag frontdesken och berättar att den är trasig för det är varmt i den.
- Okej, tack. Vill ni byta rum?
- Öh? Näe, asså. Näe, det behövs inte tack.
Shitt vilken service! Hade inte en tanke på att vilja byta rum för att inte minibaren var kall. Vi skulle ändå inget ha ur den, vi hade eget vin och egen champange med oss =).

Sen gick vi ut o käkade. Vi hade ju nu lite pengar över hahaha. Så vi valde:

Har ni varit här??? Om inte: ÅK HIT!!! Fifan vilken go mat... ojojoj. Efterrätten var kanoners... oxå. =)

Sen var det in o snajjda till oss för att sen åka till Globen o se Jeff Dunham. Vi bokade biljetter en vecka före mina gamla arbetskamrater. Vi bokade dessutom på två olika bokningsbolag....
Därför. När vi strosat lite i Globen och satt oss en stund på våra platser, så kommer Malin och Micke gåendes. Jag vinkar och säger till Johan: Titta där är Malin o Micke!! Undrar var dom ska sitta? Långt framför oss tror jag, sa jag.
Och eftersom jag sa så, så skulle dom sitta på rad 43 - som oss - med TVÅ stolar emellan. Amenva!?!?!? Hur är det möjligt???? Av alla platser så blir det så??? Nåväl, vi garvar, kramas, säger hej och går o dricker öl istället =))). Jeff skulle ju inte ändra scenen än. Och när han gjorde det så var han nästan 30 minuter sen.
Hans "förband" The guitarman" var kanonrolig. Och jäkligt duktig på elgitarr. Han kunde tom spela vår nationalsång för oss!! Så himla bra.

Sen kom JEFF! Ojojoj! Vilka applåder. Vilka garv vi fick. Jag fick ont i halsen. Och blev hes. Klockan sprang i väg, och vi kom inte till hotellet förrän halv 12 tror jag. Vi tog en burgare på Max och sen tog vi ett glas vin resp ett glas öl på hotellet, sen gick vi och la oss.
I söndags morse var vi först till frukosten (??) kvart i 8. Sen dushade vi och checkade ut. Ville göra stan. Så totala notan på hotellet blev: 155 rixdaler! Jösses. Billigare hotell kommer jag aldrig i heeela mitt liv kunna komma bo på. Tyvärr.. =)

Sen strosade vi på stan i lugnan ro. Fikade lite:

Hittade små presenter till barnen och sen tog vi tåget hem. Johan cyklade o hämtade lillan och jag sopade utefter häcken på trottoaren, de ska komma och sopa upp grus i veckan här. Sen stupade vi i säng vid niotiden... helt trötta. Och fullmåne är det, ÄNDÅ sov jag gott. Iallafall natten till idag..... En ny natt kommer nu, så då får vi väl se =).

Har du gjort nåt kul i helgen??




Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Kristin

Men åh vad härligt, vilken perfekt resa ni fick. Du vinner mycket nu du, så kul!!!



Det är ni värda, kram

2011-04-18 @ 21:51:47
URL: http://kitin.blogg.se/
Postat av: grannfrun A

Låter som en perfekt resa! Och så najs att vinna hotellpriset! :)

2011-04-18 @ 22:40:08

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback