:..Sommarhetta..:


2010-07-13 @ 21:21:22


ÅH FY!!!

Vilka varma dagar det har varit!! Och jag klagar inte! Jag konstaterar bara... =)

Igår kväll kom jag och hjärtat hem från Falkenberg. Johan hade fått hotell, supe och en föreställning på Vallarna i present, så han och jag gav oss av och vi har haft det så skönt!! Varmt, god mat, kul föreställning, sol, varmt, vin, champange, skrattat, njutit, solat, fick regn i 10 minuter, badat i havet, varm, sett Falkenberg, shoppat (Eh... jag asså...), soligt, saknat barnen...
Ja. Ungefär så har vi haft det. =))

Idag har vi varit hos mamma och Richard hela familjen i det APHETA vädret.... ALLT, precis allt stod stilla.
Tills det började blåsa för att åska och regn var på gång. =).
Vi byggde/restaurerade mammas trasiga växthus jag och Johan. Det gick sönder i vinteras, när för mycket snö samlades på taket och så BRAK. Skrot vart det.
Idag har vi rättat upp det, satt in nya takbalkar och byggt hyllor. I minst 65 graders hetta... Fi fan så varmt det var!!! Vi drack cola, vatten och kaffe. Gick inte en gång på toa =/. Då kräver krpppen vätska kan man säga...
Vi fick god mat framåt eftermiddagen och stort TACK. =). Nöjet var på vår sida. Kul att kunna hjälpa dom när dom själva är sjuka och inte kan. Våga bara be om hjälp. Den kommer.. =))
Mamma skulle ut o ställa in krukor och grejja -såklart- så fort vi hade åkt =D.

Lite regn har det kommit idag, och gu´skönt det var! Kan gärna komma mer, mer, mer!!!
Luften är fuktig, men det är inte speciellt kallt, och inte blir det korsdrag heller, hur jag än öppnar och stänger här hemma... =// Typiskt! Fläktar hjälper inte heller... Nåja. Bättre sol än regn på semestern, eller va säger du?!?

Imorgon är en ny dag. Undrar vad vi skall göra då??? Gränna en dag står på schemat, inte vilken dag men... Sen kanske Sunne Vattenpark. Och Liseberg, lite senare. Sen blir det förståss stranden. Och sen så ska vi ju göra vår lilla damm oxå.... Ska testa pumpen. Som vi köpte för typ 5 år sen... Undrar om den fungerar.... Vi har juh aldrig packat upp den =)).

Nu ska jag se på TV, sen ska jag vattna lite inne i växthuset...

Gonatt på er, ses här en annan dag.


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Kristin

Oj ja det är varmt nu, vad duktiga ni var som jobbade på ändå i värmen.

Blir det inget Gotland för er heller i år?

Kram

2010-07-15 @ 10:20:23
URL: http://kitin.blogg.se/

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback