:..Sommardag..:


2010-07-03 @ 21:18:05


Idag har det varit varmt. Varmt så in i bängen!

Just därför så startade jag morgonen vid 9 med att rensa i vår häck och i rabatter... En ÖVERFULL skottkärra fixade jag på en timma drygt. Med kaffepaus och såpbubbleblåsning med lillhjärtat =).
Sen for jag iväg till stan och fixade doppresent, för där skulle vi vara klockan 3 idag. Glömde kort förståss....=/

Väl hemma så var det liiite sola i 10 minuter (jag kommer inte bli brun i år, det lovar jag) sen var det matdax och Joline skulle isäng innan jag skulle dusha och iväg på dopet klockan 3.
Vid tjugo i två så har jag fått lillan isäng och beger mig till affären för att brorsan ringde och hade glömt bröd till dopet klockan 3.

Ungefär såhär lät det i affären när jag ringde upp brorsan 13.40:
- Hur mycket bröd ska jag ta? Räcker det med XXX?
- Jodå, det räcker.
-Ja, jag stack hit för lillan sover och jag ska hem och väcka henne strax efter två så vi kommer till tre.
- 3?
- Ja, dopet börjar väl tre?
- Näe, det börjar nu, två. Prästen sjunger upp just nu.
- Haha, du skojjar med mig!
- Nej. Det börjar två. Med ett leende i rösten...
- Haha, näe det börjar tre! Garvar nervöst...
- Nej, nu. Två.

- Okej, då kommer jag försent. Jag är hemskt ledsen men tre hade jag bestämt för mig att det började.... Nu har jag skitbråttom, vi kommer komma försent, förlåt, hej!
I min fantasi så tänkte jag att han luras. Han ringer om 4 minuter och asgarvar och skriker - Gick du på det där?!?! Klart det börjar tre!!
Ingen jävla telefonsignal ljöd inom 4 minuter. Inte 5. Inte 6. FAN! Det börjar två! Han talade sanning!! PANIK!

Vi sladdar in klockan 14.14. Då har jag "dushat" dvs rollon i armhålan, på med liiite mascara, borstat håret, slängt på mig tights och en klänning, fått upp lillan ur sängen, skrikit åt stora gumsan att skynda sig, svettats som en gris och kört 1½ mil! Fick tom med mig presenten och kameran, för jajjamensan! Jag hade ansvaret för fotandet idag jag.... =/.

Vilken jävla dag om ni ursäktar svenskan.... Sen hem och till affären och sen iväg och dopp i sjön! Kallt som bara den, men jag doppade mig, det är huvudsaken! =)). Det blåste sååå skönt där på stranden.

Väl hemma så grillade vi gott och satt på baksidan i det hotande vädret... Åska och blixtar förväntas här under natten/morgondagen. Några regndroppar kom när vi åt, men det blev inget midsommarspring med maten, hahaha.
Imorgon ska vi besöka min moster och hennes man i deras nya hus som de skall bygga och renovera "lite". Ska bli kul! Även min kusin är där och vi ses alltför sällan så det blir jättekul o träffa honom med!

Kram på er, nu ska jag dricka upp mitt vin. =D


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Kristin

Men hua vad stressigt, att ta fel på tiden är ju så hemskt.

2010-07-04 @ 15:56:50
URL: http://kitin.blogg.se/

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback