:..Framsteg..:


2009-11-29 @ 00:21:41


Joline är så jäkla go nu. Pratar i ett, och ska leka, mysa, se på TV och gud vete många saker en tvååring vill göra med mamma... =)

Pom nu - väldigt mycket dragande i mina fingrar och händer...
Se annan pogam mamma - vill inte se det vi ser på TV...
Gå upp nu - dagen har varit lång, och nu vill hon sova...
Mammas putt - hon är alltså mammas plutt, för det kallar jag henne ibland... =)
Ja tonne inge - betyder att hon är oskyldig. Alltid. Till vad hon än gör...... Hon gjorde inget alltså =D
Dicka paft - ja, klart och tydligt = vill ha saft...
Jag ässar dig - åhh. Ni vet. Hon älskar mig... (när hon sa det kom tårarna...)
O du ässa mejj - ja. Självklart!!
Äta dodis - skit fan! Hon är två och vet redan var det är. Lixom pizza... hehe...
Kom, päppa mig - behöver hjälp...
Tacka maten - väluppfostrad, jojjo.
Pussen e tut nu mamma - russinen är slut...
Åh, tacka mycket mamma! - som sagt, väluppfostrad liten tös... men det avtar sen, I promise...
Kom o pakka boll - här ska lekas! Måtte hon inte vilja spela fotboll sen, det är sååå trist...
Oh, de ä mökk - måste alltså tända en lampa nånstans...

Sen säger hon förståss en heeel del mer, som jag inte minns nu. Mitt hjärta.


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback