Mer om USÖ-besöket


2009-03-14 @ 22:34:28


Lååång dag går mot sitt slut. Äntligen. Eller äntligen förresten??! Jag är inte lugn förrens vi fått svar från nån bra doktor om vad som är fel med Nathalies ben.
Gummsan vaknade i torsdags morse och sa att hon hade ont i knät. Inget mer med det, fram tills idag. Då är vaden svullen som bara den på vänster ben. Ingen värk i knät.

Så. Iväg till Vårdcentralen som inte kan klura ut vad det är utan skickar oss till USÖ (med sjuktaxi, som är en historia för sig...). Där tas det blodprov, ultraljud, vanlig röntgen, lyssnas på lungor och kläms på både ben och ljumskar. 
Ett av blodproven visade på en propp. Man kan tydligen ta ett sånt prov....

Jaha. Var är den då??? Röntgen och ultraljudet visade ingenting. Kan den ha lösts upp?? Hajja. Vaden är 2 cm mer svullen (eller hur man förklarar det...) än det andra. NÅT är fel lixom!

Men vi fick åka hem med order om att ringa eller komma in vid minsta förändring. Och ringa på måndag för att få en tid på måndagen och åka till USÖ igen.
Jag är nervös, Johan är nervös, Nathalie är nervös. Vi vill juh förståss veta vad det är. Inte så kul att vänta till måndag morron precis...

Och jag är juh inte dum. Kanske är det nått allvarligt som inte sägs....


Hjälp.. Mitt mammahjärta gråter!


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback