Jolines ordlista


2009-04-18 @ 20:49:51


Joline talar ganska mycket. Frågan är bara vad hon säger... egentligen. Lite har jag snappat upp men en hel drös med ord (??) är helt oförståbara.... Dock talar hon hemskt dåligt, om jag jämför med storasyster vid den här åldern... men man ska juh inte jämföra... =)


Liten lista här, med reservation för liiite olika uttal då och då...

Mamma: Mamma
Pappa: Pappa
Nathalie: Battee (lite olika ibland)
Gurka: Gukka
Vatten: Vatte
Jag vill sitta/sitta: Jauve titta
Fågel: Pippi
Buss: Byss
Strumpa: Tumpa
Tutte: Tjutte
Ljus: Jussss
Vad är det/Vem är det: Vadee?
Släpp: Päpp
Strumpor: Puppo
Tack för maten/Tack: Tatt
Bil: Pill
Kom/Följ med: Kommamä (så tar hon handen)

Sen kan hon härma djuren: hund, katt, ko, anka, fisk (öppnar och stänger munnen).

Säger hon Pindel, så ska vi sjunga Imse vimse spingel. Säger hon Bäbä, så sjunger vi Bä bä vita lamm...
Hon hämtar sin matstol och drar den till bordet när vi ska äta, hon knäpper fast sig själv oxå, duktig flicka!


Sen är hon helt galen min skrutta: Hon klär på sig själv!! Ett och ett halvt år gammal. Eller kan dom det i den här åldern??? Nåja, det går ju på knas många gånger men ändå! Hon lyckas oxå mååånga gånger... Lilla hjärtat!!


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback