Ny regel!


2008-07-30 @ 22:26:28


Idag fick min sambo ett mindre nervsammanbrott typ (om ni frågar mig). Många kvitton från IKEA var försvunna. De ligger till 100% i en genomskinlig mapp. Det är Johan säker på. Jag med, tror jag.
Vi ska returnera saker till IKEA och behöver kvittona!!

Och typ 10 års garanti på delar av vårt nyrenoverade kök är alltså försvunna... Inte så jävla kul!


Han kallade sig för slarver osv, och det gjorde jag med =). Jag kallade även mig själv för slaver!!!

Vi letade genom hela huset typ 4 gånger. Inga papper.

Så nu ska vi ha en ny regel: Det som inte ligger där det hör hemma kastas.

 
Så jag sätter igång och röjjer på kontoret/datarummet.
Alla papper sorteras i högar: Bilen, Johans, Rithas, Nathalies, Garantier, Mobilpapper, Betalda räkningar osv.

In i pärmar och vips ser det liiite bättre ut. (min och Johans högar har vi dock inte satt in i pärm - ÄN).

Sen så när jag nästan är klar så ska jag flytta på den lilla bruna påsen på bordet. Däri ligger mappen med alla kvitton.




Hmm. Undra om den nya regeln gäller än??


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Jupp

Oh, my.... tur att du fick lite rensat under tiden för nervsammanbrottet. Själv har jag kastat en hel säck med skit som jag förra veckan inte ens visste att jag hade, men som jag någongång trott att jag inte klarar mig utan. :-)

2008-07-31 @ 08:49:28
URL: http://veochvett.blogg.se/

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback