Sjuk igen


2008-01-30 @ 11:44:01


Ja, vår kanin alltså. Förut så bajsade han ned hela sig själv och det luktade as i hela huset. Vi fick städa buren varannan dag... *urk*
Då talade jag med djurdoktorn och han sa:
- Ta bort all mat och ge bara hö och vatten. Lite grönsaker då och då. Kaniner är en enda stor tarm så de ska inte ha kaninmat från djuraffärer, det är fel mat.
Sagt och gjort. Så han blev jättefin istället. Ändra till nu... Nu är han mager så det är bara skinn och ben.
Idag när jag lyfte ur honom raglade han till och ramlade på sidan. Sen var det blött i buren så han var blöt och kall om alla tassar. Fick bada hans tassar i varmt vatten.*kraken*
Nu gav jag honom lite kaninmat faktiskt, kanske finns det lite energi där i som han behöver. Han är jätteslö och lugn nu, det har han inte varit förut.

Undrar om han är gammal för att vara kanin? Han blir 5 i oktober i år. Kanske måste han till kaninhimlen snart...


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Emma

Men lilla stackarn, 5 år är ju ändå mycket för en liten stackare som honom, ge den lilla kaninen et riiktigt stor kram från mig!
Hälsa honom att han ska krya på sig!

2008-01-30 @ 15:07:04
Postat av: Ritha

Tack Emma! Är fem år gammalt för en kanin? Jag vet ärligt inte hur det där är. Ska krama honom.. Gissa om vår dotter är förtvivlad..

2008-01-30 @ 16:08:41
Postat av: Linda

Jag hade nog rådfrågat veterinär innan stackarn hann bli skinn och ben.

2008-01-30 @ 16:16:19
URL: http://mittlivsomlinda.blogg.se
Postat av: Emma

Du, ta och ge henne en kram också det förtjänar hon verkligen, lilla gumman!
Ja 5 år är ändå ganska så gammalt för en kanin, hoppas att det ordnar sig

2008-01-30 @ 16:50:08
Postat av: Ritha

Linda: Ja, om vi hann med. Vi tänkte ju att nu är han smal och lagom, men pop, så var han ännu smalare.

2008-01-30 @ 17:41:34
Postat av: Sandrah

Aww lilla niiinen då :( Krama från mig!

2008-01-30 @ 19:55:49
URL: http://xenophobia.blogg.se

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback