Blunder... ja inte jag alltså


2008-01-28 @ 13:51:19


På Ikea häromsistens -ja den sista gången jag var med - så står vi i kassan och kassörskan drar streckkoderna på vårt kök, tre vagnar..... Några streckkoder blev det.
Nåja. Farmor,  Joline och Nathalie med barnvagnen stor utanför kassan. Då säger den rara kassörskan till mig:
- Hur går det med bärande för dig då som väntar en liten?
- Va?? Säger jag frågande
- Ja, det är väl inte så bra att bära med en liten på väg
- Öh, nää, hon ligger där borta, säger jag och pekar mot barnvagnen. Kassörskan tittar och säger:
- Oj, det hann jag inte med att se.... För att rädda hennes skinn så säger jag:
- Jo, men nu var det ju ganska nyss, så det går inte så bra att lyfta.... Johan höll på att dö...

Undrar hur hon kände sig sen... Kan höra konversationen med hennes vänninor senare:
- Vet ni vad jag sa till en kund idag??? *med uppspärrade ögon* Jo, att....

Jag tog inte så illa upp. Är ju trots allt bara 3½ månad sen jag fick Joline så lite tjock kommer jag allt att vara ett tag till =)


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: maria

Hehe nästan så man tycker synd om kassörskan, hon lär ha skämts en hel del :) För som du säger så är ju inte magen platt än, det tar nog ett par månader till :(

2008-01-30 @ 08:12:49
URL: http://lillaviggo.blogg.se
Postat av: Ritha

Hej, Ja det dröjjer nog ett tag till. Är ju aldrig smal annars heller jag, så helt bort kommer den INTE att gå =)

2008-01-30 @ 11:10:48

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback