Bakdax!


2008-01-29 @ 11:37:07


Den är snabb, kladdig, väldans god och smart, för smeten rör du ihop
direkt i kastrullen.
 Kladdkaka
12-16 port
100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
Garnering:
florsocker
Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt

Gör så här

Sätt ugnen på 175°.
Smält smöret i en kastrull.
Lyft av kastrullen från plattan.
Rör ner socker och ägg, blanda väl.
Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat.
Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter.
Grädda mitt i ugnen ca 20 min.
Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten.
Låt kakan kallna.
Pudra över florsocker.
Servera med grädde eller glass och frukt.
arla.se


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Jessica

Yumm! Kommer och äter den snart... väntar på att lukten ska sprida sig hit bara ;-)

Och du, ang att "vara med" i din renovering - det är rent parasitsyfte! Jag VET att det aldrig kommer att genomföras här hemma... *ler*

2008-01-29 @ 12:56:50
URL: http://veochvett.blogg.se
Postat av: Jessica

Men GUD ser ju nu att det är precis samma recept som jag använt när jag bakat mina 2 kladdkakor i förrgår och igår (som jag skulle bjutt dig på, men det glömdes bort, minsann) bilden på bloggen kan du njuta av dock :-)... skillnaden är bara att jag hade ½ dl mer strösocker!!!

2008-01-29 @ 12:59:33
URL: http://veochvett.blogg.se
Postat av: Ritha

& jag hade inget vaniljsocker... =)

2008-01-29 @ 13:22:36

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback