Pyssel & Tips & Trix


2008-02-20 @ 22:50:31


Tror jag ska försöka att lägga in inspirerande pyssel här. Sånt jag lärt mig själv och som jag funnit fungerar bäst. Nu är jag ju mammaledig och har inte all tid i världen. Vi renoverar ju ontop of this oxå. Men nåt pyssel ska jag nog kunna slänga in här på bloggen min =D. Undrar vad jag ska börja med....
Jo, jag kan försöka förklara hur du får finare vikning av pappret runt paket som du ska ge bort i present. Det går inte på små paket, utan lite större. Sen måste paketen vara någorlunda platta, jag menar inte runda och buckliga, annars blir det svårt. Knepet här är att verkligen måtta, så pappret räcker till överallt. =)

Tag till extra mycket papper, ungefär dubbelt så långt som du annars skulle använt
Lägg pappret med finsidan nedåt
Vik upp så långt som du tror det ska täcka paketet (du kan ju måtta)
Nu har du både en bit fin och ful sida mot dig s a s
Vik nu den fina sidan en gång till, som en triangel. Mät så du får den där du vill ha den på paketet först
Nu kommer det kluriga: Att vika pappret runt paketet samt tejpa, så din snygga vikning blir snygg på paketet
Krävs lite pyssel men det blir assnyggt. Om det är klurigt, tag en tejp och gör den rund och dubbelhäftande och lägg in den inunder din triangel så den stannar på plats.
Du ser en illustration nedan... I brist på tid att jag slår in ett paket och fotar... =D Hoppas du förstår ändå.
373964-282


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback