Jolines Dop 080216


2008-02-17 @ 21:37:37


. Då var den över. Jolines Dopdag. Allt gick så fort dock... (spelar roll, jag hann ju bli nervös ändå... Det är min melodi, blir nervös för minsta lilla känns det som ibland.. *ler*)

Joline skötte sig ganska bra i kyrkan, hon skrek när ljudet från orgeln ljöd i kyrkan... Ja, jag är benägen att hålla med: Det låter inte heeeelt ok i mina öron heller... *ler*.
Arbetsuppgifterna var uppdelade enl följande: Nathalie läste en dikt, Johan sa vad vi skulle döpa Joline till, jag fick hälla upp vattnet och Nathalie fick hänga Doplövet i trädet.

Efter självaste döpingen så var det fika. Givetvis strulade det! Vi hade enats om kl 15.00 ca, men när vi kommer dit så är det inte dukat.... De hade hoppats vi skulle vara en kvart försenade. Icke vi icke. Varför det? Hade det varit bilkö så kanske, men det var ju ett nytt dop efter oss, så vi kunde ju inte stå i kyrkan och mingla...*ler brett*. Då kunde vi ju tagit kaffet där lixom, hehe. Sen hade de dukat för för många personer, senaste infon de fick av mig 4 timmar innan dukningen, hade tydligen inte gått fram... Synd.
Alla var så finklädda och glada, och jag/vi är så glad för alla gäster som kom, både till kyrkan och till fikat.

Ni kan se ett axplock från dagen nedan här. Tack min rara bror, för att du fotade denna dagen åt oss! Det var guld värt!!
Joline fick bla kläder, söta smycken, 1 års medlemskap i Bris, fina kort, dopalbum, spargrisar och speldosor. Tack Marie-Louise för att du skrev upp vad Joline fick från vem.
Det jag känner är att jag inte hann prata med alla... Men så blir det. Det är ju lite så på såna här tillställningar =D.
Tack än en gång alla!!!

373964-278


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback