Ikea - Kamprad - Miljader


2008-02-16 @ 09:44:45


Eftersom jag konsumerat en hel del IKEA-prylar på sistone, och än är jag inte klar, så tänkte jag informera er om följande:

Ikea har satt nytt vinstrekord med 30 miljarder kronor
På åtta år har Ingvar Kamprads imperium gett 160 miljarder kronor.
Vinsterna går till investeringar i nya varuhus
På två år investerar Ikea 36 miljarder kronor i nya varuhus
Ett nytt Ikeavaruhus innebär enligt Barner en kostnad på 90 miljoner euro
I fjol lade Ikea ut cirka 17 miljarder kronor på 20 nya varuhus
I år satsas 19 miljarder kronor på 22 anläggningar i Ryssland, Nordamerika och Kina
Familjen tog i fjol ut 5,5 miljarder från detta bolag

Jag är bara jäkligt besviken på Karlskoga Kommun som sa nej till ett IKEA i Linnebäck för många år sen....


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback