114 14


2008-04-21 @ 22:14:22


Det är numret till Polisen. Det kan jag utantill. Och det har jag ringt oxå. Senast idag.

Satt på baksidan med Joline och helt plötsligt kommer en gammal kärring (ursäkta mig!) intravandes med ett fiskespö på axeln och en stor sån där blå Ikeapåse ute i änden. Kommer fram till staketet på uteplatsen och börjar tala på nåt språk som jag inte kan....

Tror hon ville ha burkar att panta. Jag sa nej och då undrade hon (tror jag ialla fall) om hon kan få pengar. Nej, säger jag och hon säger att hon är från Bulgarien (tror jag...).
Sen går kärringen fram till våra svarta säckar med gräs i, öppnar och talar på sitt språk... Jag står på altanen och ropar att hon ska gå därifrån, men inte fan fattar hon det. Hon går vidare till en hink och börjar plocka med en kulonkabel vi hade lagt där som skulle slängas. Tillslut ropar jag skithögt att hon inte ska röra, att hon ska gå därifrån och ropar nej flera gånger.

Tillslut går kärringen och då ringer jag polisen. Det är ju för fan olagligt att gå in på tomten så där och inte gå när jag säger till!!!
Det betraktas som hemfridsbrott. Och hade jag varit stor och stark så hade jag tagit kärringen i armen och lett henne av tomten. Det får man. Nåt med "nödvändigt våld som situationen kräver"....eller hur lagtexten säger... =)

Polisen kom efter typ 8 minuter, åkte runt men när de åkte ut från kvarteret så såg jag inte om de hade kärringen i bilen. Jag hoppas det!!!

Grannen sa att hon sett henne stå och rota i deras soptunna förra veckan.

Men va fan. Var är det på väg???? Kom inte på min tomt med såna där dumheter, så mycket kan jag säga dig.

Har du varit med om nåt sånt här???



Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Jessica

*wahaha* men det var ju JAG! kände du inte igen mig... *wahahaha*

Hu, don´t mess wihh mama! ;-)

2008-04-22 @ 09:03:54
Postat av: Ritha

*garvar*. Näe. Just det. Dont mess with mama!!!! Akta dig du.... =)

2008-04-22 @ 09:31:22
URL: http://rijo.blogg.se
Postat av: emma

Men gud, det där är ju lite läskigt. Man vet ju inte om hon är frisk eller inte, vad hon är kapabel till .. hoppas dom fick med sig henne.

2008-04-22 @ 13:31:01
URL: http://litenemma.blogg.se

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback