Shopping & Skenande hästar


2007-12-02 @ 21:58:17


santa

I lördags fick jag liite mer än en timmas frigång!!! Tjoho! Jag ammade Joline precis innan jag skulle skjutsa Nathalie till ridskolan för sen skulle jag ränna runt lite i affärer innan jag hämtade henne igen.  För nu har jag nämligen tröttnat på mina gamla ljusstakar o stjärnor här hemma!! Så jag for runt och letade efter stjärna på fot bl a, för en sån fick jag när jag fyllde år. Totalt slut överallt! Ja, nu var jag ju inte på hundra ställen men ändå...santa
Min sambo köpte en 7-armad ljusstake i mässing dagen innan på Kronis för 149:-, och den var den sista de hade (hade ju velat ha två...).
Men jag hittade en likadan på Willys - för en hel tia mindre! sun. Fick även tag på en vit pappstjärna på Svenska Hem - Jättesnygg! Grejjen är att den är liiiite för stor för våra fönster.... 60 cm var den. Men det går, ser helt ok ut från utsidan. Och det bästa av allt: Den 7-armade ljusstaken jag köpte på Willys kostade 199:- på Svenska Hem, snacka om att jag handlade och tjänade en massa stålar denna dag!!! bigeyed. På Svenska Hem mötte jag Anja och Dan, de shoppade till sin bäbisflicka som ska komma nu den 15:e december. Läängtar efter deras bäbis! Vill se vem som gömmer sig där inne!! Anja och jag sitter i soffan då & då och myser och snackar om allt mellan himmel och jord! En kvart?? Glöm det! 4 timmar är vår melodi!! bigeyed Minst!!

Så, när jag shoppat klart, styrde jag kosan mot stallet för att hämta upp den stora dottern. Där möts jag av orden:
-Dom är och ringer efter dig. Nathalie har ramlat av sin häst! SHIT! Gissa om nerverna sprattlade till i kroppen på mig!! Karin hade tagit hand om Nathalie, så jag möttes av en snyftande och jätteskitig flicka några sekunder senare. Som tur var hade hon både hjälm och säkerhetsväst! Hon har - vad vi ser nu - endast lite rött på benet och är öm där och på armen. Sååå skönt! Det kunde varit värre! Hon väldans rädd där hon stod och darrade, det var första gången på alla år hon ridit, som hon ramlade av. Hästen hade skenat och hon kunde inte bromsa. Sen när fötterna gled ur stigbyglarna så for hon i backen. Ska nog ringa försäkringsbolaget i morron måndag och anmäla för säkerhets skull.

Så idag på skyltsöndagen köpte jag ett nytt pannband till Nathlie och strumbyxor, en för stor body och en kofta till Joline, jag hade ju råd... haha, det mesta på rea förståss!! Jag älskar rea!!! Man kan skämma bort hela familjen genom att handla på rea! Jag och flickorna tog en promenad dit och hem och vi mötte upp min bror och hans sambo där. Det var jättemysigt och massvis med människor! Trevligt och gemytligt. Dock ingé snö....


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback