Nya bilder och annat tjafs


2007-12-09 @ 23:22:18


Läser på Marias blogg om deras resa till Thailand varje dag.... *Suckar för mig själv*. Vill oxå vara där!!
Min pappa och hans fru är oxå där...  . Varför är jag då hemma här????

Konstigt att nästan alla bilder är på Joline... Men stora tjejjen har vi ju inga digitalbilder på, då vi inte ägde nån sån när hon var så här liten o fjuttig. Så, orättvist kan tyckas, men så får det bli. Älskar dem båda exakt lika mycket trots det!!! Försöker ta kort med henne på oxå... Hinner inte alltid... suck.

Har pysslat i flera dagar, är helt trött, fast inte uttråkad! Det är ju hantverksmarknad på torget på söndag den 16/12 som jag tjatat om =). Och jag har gjort en del armband och julkort. Idag kom jag på att jag skulle göra såna däringa etiketter som man kan fästa på paket, för att skriva Grattis på eller så. Jag tycker de är enkla o fina. Ska fota några  i morron om jag hinner och lägga in bilderna här i bloggen.
Hoppas att några andra gillar dom och köper dom förståss.. . Vet inte om nån kommer gilla julkorten heller, de är ju inte sååå totalt proffsiga som de man köper, men de är dock handgjorda, och det är ju en HANTVERKSMARKNAD. Alltså ska det vara gjort för hand! Ska försöka skicka lite julkort oxå... Om jag hinner.
Min frisörska Agneta på Vassa Saxar, ska komma ned till torget & hjälpa mig. Vi ska ha med hennes muffsiga och gossiga halsdukar! Nathalie vill ha vantar i sånt lurvigt garn... Får fråga Agneta om hon kan sticka/virka tummisar åt henne i julklapp.. Om jag kommer ihåg o fråga. Iof har hon adressen till den här bloggen, så hon kanske läser detta... bigeyed.
Var på Jysk och köpte 5 meter rött tyg för 99 kr, som jag ska ha på marknaden som Agneta tipsade mig om. Sen säger min vänninna Heidi att hon sett annons... Nu kostade det 50 kr minsann!! Jäklarns! Så jag var där i går och köpte två färger till... Så nu har jag rött, vitt och svart. Är kanon att ha till andra marknader eller så.

Idag har Joline PRATAT!!!! Ja, alla ni föräldrar kan gå i god för att barn som är två månader kan prata! Jodå, så är det. Joline pratade som bara den idag, att jag inte dog av lyckorus, skrattkramp och en massa andra bubblande känslor! Så är det när barnen låter så underbart, som bara barn kan. Imorron är hon stora tjejjen: 2 månader ung på dagen!! Grattis!!


Måste oxå passa på att gratta Anja & Dan, som fick en liten flicka den 7/12. Stort GRATTIS till er!! Lilla gumman vägde bara 2620 och var hela 46 cm. Troligen heter hon Josefin, men det vet jag inte till hundra än.... . Pappa Dan skulle tydligen få äran att bestämma...bigeyed. Längtar till jag får se lilla underverket....

OJOJ! Nu är klockan 20 minuter före midnatt, är nog dax att nanna! Alla andra utom jag sover redan... Kram till er alla & Natti natti!!

  Kolla stilen i pappas knä..    Full i skratt..
  Fotföring 1                Fotföring 2
  - Va? Förvånad? Jag? Nästan ett leende
  Lilla grönöga!           Ser ju inte klokt ut.. 
  Present från pappas arbetskamrater. Tack alla!!!!
 


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback