: Tallin :


2013-07-22 @ 22:31:00


I helgen drog hela familjen till Tallin. En kryssning på 40 timmar med 8 timmar i land i Tallin. En kul tripp tyckte alla. Go mat på båten. Dyr mat i Tallin.... Ja, allt va dyrt i Tallin faktiskt. Men billigare på båten =)
 
 
En förväntansfull tjej.... I Väntan på tåget...
Här är den magnifika hytten * FNISS *
Spindelflickan i lekrummet på båten.
När vi satt i underhållningsbaren -vad den nu hette- så målades det o pysslades innan discot drog igång....
Och då dansades det för fulla muggar!!! Båda kvällarna så dansade lillan för kung och fosterland vill jag lova! Hennes första disco kan man säga =) Och drinkar fick hon förståss. Blå härliga fina!
På väg i Tallin. Vackra byggnader.
Lite som Visby.... suck.....
Stooor fiskmås som vi tittade länge på. Shit va stor!
Här är Fredriksborgs Fästning, där jag o maken vann en övernattning som testpiloter.
Ett vackert vattenfall mitt istan.
En härlig ?? trappa upp till ett cafe. Man kunde INTE mötas i den kan man säga......
Titta va mysigt! 3 kaffe. 1 glass. 1 kaka. 190 kr. Som hittat... pft!
Ja, lite bilder på mig måste det ju finnas. Eftersom jag är den enda som fotar så finns jag ju aldrig med på foton när vi gör nåt. Så då får jag ta med mig en vacker tjejj o fota själv!
Vi kollade även hur det ser ut när doktorn kikar i halsen på barn....
Och trot eller ej. Maken var med och spelade bingo!! Vi vann inget förståss. Men på en lott vann han lite senare =)
Underhållningen dag 2. Skitduktiga dansare. Skitdålig bild....
Som sagt. Billigt på båten.... Ser ni de tre lika Lemonicini där bak?? Kan inte köpas på systemet, så vi köpte två på båten.
Och vann givetvis en till.... =) Cono Suren där ska ni testa. Finns på systemet. Skitgo!
Ett coolt pariserhjul i ett restaurangfönster. Ser ni skedarna och kopparna??
Var ute på däck och fångade detta vackra. Alla kort med mobilen så de är inte helt kanoners men duger ändå =)
 
Några härliga dagar på båt, avslutades med shopping i Stockholm innan tåget tog oss hem.
 
Och gissa. Jag shoppade loss!!!!! Jag köpte 2 Pannåer att skriva text på. Sen köpte jag MnMs (stavas??)....
 


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback