Jag vann!!!


2008-09-19 @ 20:51:39


Ja. Eller hur ska man säga... Jag berättade om mitt kejsarsnitt och när vi var på vändningsförsök med Joline på Liberos hemsida för ett tag sedan.

Och mina berättelser blev uttagna att tryckas i en bok!!!! Fy fan va coolt!! Här nere är mailet jag fick idag:

Hej!

Här kommer goda nyheter, du är en av de författare som juryn valt att medverka i boken Alla väntar barn. Av 278 författare och 515 berättelser har vi valt dina ord om hur det är att vänta och föda barn. Stort grattis!

Att redigera, alltså att sätta ihop boken Alla väntar barn, har varit jättekul och spännande. Alla texter som har plockats ut har gåtts igenom. Vi har tittat efter bland annat stavfel, skrivit ut förkortningar, ändrat vissa formuleringar och kortat för att framför allt få plats med så många texter som möjligt. Dessutom har vi ibland ändrat tempus, delat upp och flyttat texter. Allt detta för att en bok som man läser från pärm till pärm skiljer sig från webben.
Alla väntar barn kommer att innehålla över 85 debutanter och presenteras i samband med bokmässan i Göteborg den 25-28 september. Den kommer att kosta 149 kronor och beställs på Vulkan.se. Boken säljs utan vinstintresse för Libero. Istället går 20 kr per såld bok till Röda Korsets kampanj Rädda mammorna.


Det här är ju skitkul ju! Måste definitivt köpa mig ett eget ex av den boken!!


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Sandrah

Nej vad ballt :D

2008-09-19 @ 21:41:43
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

men du, shit vad cooolt!!! Jag ska oxå köpa den, självklart!!

2008-09-19 @ 21:51:25
URL: http://annakay.blogg.se/
Postat av: Kristin

Vad kul, grattis. Jag vann också en sån där tävling men på en helt annan sida och den publiceras inte, fick 500kr att shoppa för på en webbshop. Men ack så kul att vinna så där.

Grattis.

2008-09-20 @ 17:08:49
Postat av: Sandra

Grattis, vad kul!!

2008-09-22 @ 20:29:55
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback