Rik


2008-03-22 @ 09:05:21


Är jag inte direkt. På pengar alltså.
Dock har jag en hel del annan rikedom, tex två underbara barn som jag älskar över allt annat och som älskar mig, en sambo som jag älskar och som älskar mig tebax. Jag har tak över huvudet och mat för dagen. Jag har kläder på kroppen, en trädgård att vara i, en bil att åka var jag vill, ganska frisk luft att andas, inga krig runt mig, inga orkaner eller jordbävningar heller. Det är en rikedom det oxå, eller hur? Kanske den största av alla?

Dock kan jag inte låta bli att beundra Angelina & Brad, som har så mycket pengar, att de kan ge bort en miljon dollar i veckan ungefär, till välgörande ändamål. Det skulle jag med göra om jag hade de ofantliga pengarna som dom har. Undrar om de är lyckliga oxå?? Det får jag hoppas.

Ta vara på det du har. Stanna upp och tänk efter.. Du kanske är en av de rikaste i världen. Om du jämför. Sen handlar det förståss om, utifall man vill vara positiv eller negativ i sitt tänkande.

Jag väljer att vara positiv. Dock kan jag ju drömma, om annan rikedom än den jag har. det är minsann gratis!


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Sara

Ville bara kika tillbaks och önska er en mysig Påskafton :-) Kram!

2008-03-22 @ 10:08:37
URL: http://sarasharmoni.blogspot.com

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback