Reflektion


2008-01-14 @ 21:40:51


Prenumererar på mail från en kille som heter Anders. Han pratar om positiva tankar, energi, hälsa och annat viktigt, som skall föra en människa mot sina mål. Idag handlade hans "Veckans Anders" om hur vi idag inte kan glädjas åt det vi har, utan alltid jämför oss med andra som har det bättre; tex bättre lön,större hus, snyggare gräsmatta, finare kropp osv. Jag undrar som han; Varför är aldrig människan nöjd?? Hur vore det om du istället kunde glädjas åt de som har det bätte (i dina ögon, bättre)?? Tänk så mycket bättre du själv skulle må!! Att unna någon annan lycka, glädje eller snyggare gräsmatta; det är väl inte så svårt??
Prova så ska du se hur bra du mår själv.

Sedan finns något som kallas för Skicka Vidare. Det går ut på att du gör något för någon annan utan att vilja ha något själv. (Oprah Winfrey har tagit upp det i sin show). Du kan ge någon en tia i matkön, för att personen inte hade tillräckligt den gången. Du glädjer personen i fråga och kommer känna dig så himla mycket bättre inombords själv sedan.
Nästa gång är det du som behöver något och någon helt annan person sträcker ut sin hand och hjälper dig. Detta är helt underbart och får dig att må så himla bra. Istället för att tävla om att göra/ge lika hela tiden, så ge av dig själv istället utan att kräva något tillbaka.

Anders hade detta citat i sitt brev:


Veckans Citat

"Ständigt upprepade, uppriktiga försök - inte styrka eller intelligens - är nyckeln till att frigöra vår potential."


-
Sir Winston Churchill



Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Jessica

Hjärtat, allt mitt är ditt... men gubben min vill jag nog att du lämnar i fred *tihi* Ta gärna och kopiera frågorna du, det är bara kul!

2008-01-15 @ 08:24:08
URL: http://veochvett.blogg.se
Postat av: Ritha

Haha! Ja, guben får du ha, jag har ju min egen. =)

2008-01-15 @ 10:19:13

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback