Näe, fy faan!


2008-01-25 @ 17:14:28


Idag ringer en kille och säger att han vill leverera gods. Vi har ju beställt en hel del grejjer sista dagarna, vet ni som följer min blogg.... Så nu var det dax för diskmaskin och spis att anlända.
Jag  var ensam hemma med Joline. Ja, Patricia var här på snabbkoll på halsband när han ringde, men hon hade brått hem till sjuke Arvid, så jag fick lägga Joline i barnvagnen och springa ut till budkillen från Posten.
Han tog ut godset från lastbilen, det var givetvis staplat på höjden. Hur i helvete tror de som packar gods att JAG som privatperson, kan ha en dörröppning som är över 2 meter hög????
Nåja, han delade på godset och körde ned spisen på palldragaren och bar ned diskmaskinen i garaget. Stark kille... =)
Jag kollade godset efter synliga skador, kunde inte hitta några....

Sen kom Johan hem, hittade en liten inbuktning i frigoliten.... Öppnar, lyfter av frigolit-locket och vad skådar vårt norra öga!!! Jo, hela jäkla hörnet på spisen är krashat! Då menar jag KRASHAT!
Glashällen är i bitar och stålramen runt helt demolerad. #"&%#"¤&%#/ kommer ur min mun!! Fram med kameran samtidigt som jag springer upp och ned mellan spisen och katastrofen i källaren, men en 3½-månaders på höften. Ja, ni kan se katastrofen nedan... Johan ringde leverantören, som lovade att sända en ny ögonaböjj! Troligen har vi den innan nästa helg.... Tur det.

373964-241
373964-240


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: Jessica

Helt otroligt, vilken osis! Tur att ni inte ryckt ur hela köket redan och bara väntar på att sätta in nya spisen!

2008-01-25 @ 18:34:34
URL: http://veochvett.blogg.se
Postat av: Sandrah

Oj shit det var inte en liten skada det inte

2008-01-26 @ 09:53:37
URL: http://xenophobia.blogg.se

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback