: Semester 2014 :


2014-08-01 @ 10:00:00


 
Här är vår Gotlandsresa, ja hela semestern för i år faktiskt, i bilder. Ja... inte ALLA bilder.. men en del.  =)))
 
Avresa mitt i natten med vacker fullmåne som jag dock försökte fota genom bilfönstret....

Ankomst till lägenheten. Enda dagen med regn....
Promenad runt i Visby, hittade en vacker port.
Underbara barnen <3
En stooor fin båt kom in mot hamnen. Fick "parkera" utanför... Kolla in hemsidan för Seabourn Legend...
En av mina favoritdörrar i Visby =)
En fin blomma från nån sorts gräslök hittade jag. (oj, såkade få med mig frön hem...)
En av många solnedgångar (7 närmare bestämt).
Ett kul träd nedanför sjukhuset i Visby där vi förhalade tiden fram till vi fick lägenheten bla.
Min Älsklingsblomma!! CIKORIA. Älskar dess vackra blå färg och lite ödsliga växtsätt.
Ute vid Jungrun så åt vi matsäck och nyrökt fisk. Och lekte....
Ännu lite solnedgångar....
Min Vackra Underbara Tonåring <3
Ibland tar det lixom stopp....
Månen var uppe dagtid nästan alla dagar. Vackert.
Var på Kneippbyn för ståss! In i Pippis hus, flera gånger är ett måste!! =) En liten, liten ödla kom farandes mellan mina fötter och så köptes en vacker feklänning!
Förståss så kan man plugga in den här... Om man vill ha fel på lektionerna hahaha.
Ojsan! En solnedgång kanske..
Vi hittade en vacker gömma när vi väntade på lägenheten, Åhsbergska Skogen. Ett tollskt och vackert ställe..
Lummelunda fick sig ett besök. Inge folk, bara rakt in, skönt.
Inne i Visby finns en cool liten "bil"? som säljer nybakat gott bröd och fika.
En ny gata för mig i Visby, jättevacker!
 
Såhär såg vårt frukostbord ut en hel vecka. Sen sov vi i tält..... och då... njae, nedåt gick det =(
En cool limo åkte omkring på stan =))
I trädgården i Visby hittade jag detta vackra och väldoftande träd/buske. Praktkatalpa heter det. VILL HA!
Är man i Visby så måste man ju shoppa!! En hel del blidde det, har inte ens kort på allt =))) Fanns ett fint fik oxå, men där fikade vi aldrig <3 Vårt favoritcafe i Visby vid Kränku var dessvärre stängt i år =((
Men vi fikade hos Sylvis Döttrar på Fårö som tur var!!! Poppis ställe. Och SVIN-dyrt vill jag lova!
 
Grillade kvällsmat på stranden bland raukar, solsken och fåglar. Underbart!
Kyrkan i Visby fick sitt sedvanliga besök. På utsidan snyggade dom dock till. Och så råkade vi komma in när det var dop. Det var lite härligt att få höra akustiken i kyrkan faktsikst. Men objuden kände man sig lixom =)
=)) En selfie i solsängen på Ljugarns Camping =))
När vi campade på Ljugarns Camping så fanns havet. Och poolen =))) Det blåste satan vid havet så där solade vi typ 2 timmar sen fick poolen bli vår nya underbara plats.
 
Nån jävla kamera surrade runt och fotade eller filmade hela tiden. Vet nån  varför?? Jag blev sur och skulle fota den tänkte jag (hade inga linser på mig så jag ville se närmare på hur den såg ut) men gissa om den BARA hovrade över mig!!! Måste ju då sett vad jag gjorde och "hjälpa till" så jag kunde fota hahaha.... eller inte...
Såhär såg det ut alla kvällar på uteplatsen <3. UNDERBART!!
Vi badade i Kneippbyn med. Fast. Här solar vi lite alla.
När vi lämnade vackra Gotland för denna gången åkte vi till Alingsås och bodde i stuga. Det var sisådär, stugan var dammig, spindlig och återvinningsplatsen en katastrof!! Men lekparken och sjön och strand var kanon.
På Ica Maxi i Alingsås så stod denna. HEJJA ICAAFFÄREN!!!!!
Mot Göteborg -den absoluuut varmaste dagen på hela semestern tror jag- och jag och stora dottern tog förståss sikte på Helix direkt! (lillan o maken var på Universeum istället). Där stog vi i kö i 63 minuter. Värt varenda en av dem!!!! Sen bar det iväg och djezuuus så jag skrattade! Ont i halsen. Torr i halsen. Och hes. Det var sviterna =)))
På eftermiddagen kom maken och lillan in på Liseberg. Då åkte hon Flumride med oss och sen åkte syrrorna Kållerado ihop. Modiga lillan!
Underar om du orkade läsa heeela vägen ned hit?? =)=) Hoppas det. Och hoppas din sommar har varit full av minnen den med. Kram på er!


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: ÁnnaKarenina

Åh vilka härliga semesterbilder! Kram <3

2014-08-01 @ 22:52:37

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback