: Energi :


2013-11-03 @ 09:34:00


Känner mig lite tom. Sådär som att jag saknar energi. Vill mest sitta o mysa i soffan eller på altanen. Bada i lilla polen. Njuta. Vill inte ens göra canvastavlor eller gjuta betong -som är så kul. Har huvudet fullt med pyssel men det kommer lixom inte ut...
Maken jobbar mycket och när han är hemma så är han trött. Och jag är trött. Så då går vi där och lixom surar. Inget kul alls. Energilöst.
Jag vill träffa vänner, men kommer på det i sista sekund och då är de upptagna med annat. Planering? Hm..... Städar, tvättar, plockar, plockar, handlar, lagar mat, jobbar, städar..... Typ. Livet?
Vill resa - men ingen slänger en lyxresa i min famn. Jobbar inte heltid - fast det gör maken mer än väl, men ändå, bygga sin drömaltan kostar på kassan, tiden, energin och orken. Vill njuta av livet. Kanske börjar det nästa år, när altanen kommer vara helt klar? Då är vi helt nästan klara med vårt hus. Finns bara en garderob att göra klar, trädgården skall iordningställas efter dräneringen och altanen ska få snyggt skal nedtill. Kanske måste vi dessvärre byta lite rör från tvättstugan och ut i trädgården =( =(. Kanke nästa år?
 
Hursom. Energi. Saknar den. Trivs såå på mitt jobb, men vet inte om jag får vara kvar. Vad händer då??? Kris? Leva här och nu men.... Olika jättetrista besked som kommit till min familj gör det lite svårt just nu med. Tur man kan spela teater när det behövs.... 
Men lite glatt finns ändå, som dansuppträdanden, kalas, Nyårsrevy,julen med allt det innebär. Klappar, familjen, pynta, umgås.... Ska visa min alster hos Patricia den 27 november och sen stå på Skyltsöndagen. Jättekul! Men energilös just nu...
 
Var rädd om dig. Om er. Lev här och nu - så gott du kan.


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: BS/ EvaLena

Kämpa på ! Snart lämnar vi mörka november för lite mysigare december!Kan bara bli bättre!!!! =o Kram

2013-11-06 @ 07:22:56

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback