: Sommarkänsla :


2012-03-24 @ 21:37:29


Nu är den här. Den nätta lilla sommarkänslan. Lixom vårsommar på nåt vis. Helt magiskt underbart ute. Det doftar lixom härligt eller hur?
I fredags var jag duktig och krattade upp runt mot gatan, där samlas typ halva kvarterets löv... Brukar bli uppemot 6 svarta sopsäckar innan det är rent. Suck. Och till veckan kommer den däringa sopbilen som tar upp grus. Så rent krasst så skulle jag väl kunna sopa ut hela skiten mitt i gatan och låta sopbilen sopa upp allt "grus" men samvetet säger stopp =).
Efter det så kom maken hem och då sken solen i töpp, så då fortsatte vi med att rensa ogräs på vår "altan" som vi har (plattor utlagda 1950 eller så) och sen spola av plastmöblerna och ställa ned dom i trädgården. Sen handskurade jag av trägruppen och ställde i ordning. Maken passade på att byta till sommardäck och tvättade bilen. Jag använde vår högtryckstvätt för första gången, för jag fick det ärofyllda uppdraget att tvätta av vinterdäcken =))) Det var en upplevese... hahaha. Så då gav jag mig på växthusets gröna (??) fasad som ska vara genomskinlig... Gick sådär. Så jag får spraya en annan dag med rengöringsmedlet och släpa ut den däringa kuliga högtryckstvätten igen =))).
Jag och lillan var ute från halv tolv igår till närapå 6 på kvällen. Gissa om hon var uppe i varv... haha. Hon lade sig vid 9 tiden och sov till halv 9 i morse... =)

Idag har vi varit ute och lekt, gått en promenad och cyklat.


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback