: Slott & Annat :


2012-02-05 @ 10:07:22


Heeej!
Har ni saknat mig??? =)) Har lixom varit lost här ett tag... Jobbat och bott på slott =)))

I torsdags förmiddag så gick tåget mot Vara. Två byten på vägen... (SKIT) Jag hatar att byta tåg. Om det skulle till och vara kort tid mellan bytena, DÅ har jag panik! Vill va ute i god tid, veta var jag ska osv. Det är lixom min grej... =)
Som tur var så var det 1 timmas vila på första bytet och sen bara 9 minuter. Det gick över förväntan bra faktiskt. Synd bara att det var så inni kallt. Satt i vänthallarna och det var skitkallt! Dörrarna öppnades o stängdes heeeela tiden så det var svinkallt där. Satt med vantar o ibland mössan tom....

Väl framme i Vara så finns väldens Blåaste station! Ojojoj! Det var inte snyggt.... och taxichauffören sa att egentligen skulle det varit rosa.... men rosa är inte lika hållbart, så det blev blått (som i Nalle har ett stort blått hus om ni känner till det barnprogrammet).

Framme på slottet så fick jag mitt rum, ett fint tyckte jag =). Väntade på min rumskompis men hon dök aldrig upp så jag fick rummet för mig själv =))
  
Vi fick Afternoontea med scones, hembakat och nån go förrätt med några nötter eller nåt. Himmelskt...
Man fick tom göra sin egen tepåse, eller bädda örngott som vi sa =)). Jag tog dock kaffe ur den fina gamla kaffepannan i koppar.

Efter pifftiden så var det tre-rätters: Fisk, musslor, räkor, gott vin, en utmärkt personal go stämning. Jag njöt i fulla drag! =)
Nästa morron så var det go frukost. Himmelskt med hotell (eller slotts-) frukost!!!

Lite konfererande och en försenad föreläsare efter lunchen gjorde att vi fick lite fritid, liten -planerad- tur i Slottet, underbart Afternoontea med kladdkaka, scones och annat mums! Jag var sååå duktig och tog faktiskt mitt första fikabröd på hela veckan då, för kladdkaka är jag jäkla svag för....

När sen den bästa föreläsaren äntligen kom Elizabeth Gummesson, med sin lilla hund Britta, så skulle jag förståss åka med taxin alldeles för tidigt....
Väl i Vara så gick tåget i tid. Men sen så gick det åt skogen.... I Hallsberg så var det däremot sämre. Där fick jag sitta mer än i en timma o vänta... Fick även hjälpa en gammal tant ombord på tåget, som skulle stiga av i Degerfors som jag =) Klockan var mycket och hon var trött så hon satt och sov mittemot mig sista timmans restid =).
Det var sååå himla kallt i alla väntrum, jag satt med vantar och ibland mössa inomhus... burrr!!! Imorron ska jag in på SJ:S hemsida för o se om jag kan få tillbaka lite pengar då jag fick vänta på tåget. Det var kaos lite överallt denna dag: I Stockholm föll en elledning över ett pendeltåg -stopp överallt-, i Örebro/Hallsberg var det Elfel nånstans, i Norrbotten så var det mellan -30-- -40 grader och inställda tåg.... Tur jag kom hem! =)
Träffade en massa goa människor: En man som jag talade resor med, en ung 21-årig mamma med sin 4:aåring, och en go Sara i Hallsbergs vänthall. Lite stela är vi svenskar men ibland så! =)

Nu ska jag inte resa nåt mer. Förräns i början på april. Hoppas tågen går som de ska då =)))



Ha en go dag hörrni!!!


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback