: Skicka vidare :


2012-04-14 @ 11:04:00


Detta med skicka vidare. Du vet vad det är va?
Ja, om du inte vet så är det som så att du kan ge någon något utan att få nåt tillbaka -kanske ett tack eller så- och sedan är det meningen att den du gav nåt, ska ge något annat -eller samma sak- vidare till någon annan = Skicka vidare. Visst är det fint?

Jag brukar ge bort min parkeringsbiljett så fick jag något tillbaka häromdagen. När jag häromdagen var i Örebro och skulle på mammografin, så kom en kvinna och knackade på min ruta. Hon undrade om jag ville ha hennes parkeringsbiljett. Men gud! Preciiis så som jag brukar göra =). Vilket jag sa till henne och vi skrattade och pratade litegranna.
Vad glad jag blev, att jag äntligen fick uppleva samma sak som jag brukar göra för andra. Världen är snäll ibland, om man är snäll mot den.

Har du gjort eller fått nåt sånt här?

Jag hörde att en kund kom in på Smakbiten här i stan för ett tag sen och betalade en viss lunch -soppa tror jag- till nästa person som köpte det. Så när nästa person som köpte soppa kom, så sa Linda att någon redan betalt den. Underbart..... Sånt borde vi göra mer här i livet. Det glädjer andra och man blir glad själv. Prova!


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback