: Från tanke till bröllop :


2011-10-30 @ 21:55:01


Att gifta sig….

110908

Min käre sambo frågade förra året, när vi var och njöt av hans 40-årspresent i Falkenberg, om jag ville gifta mig med honom . Jag sa ja.  

Sen dess har vi inte engagerat oss jättemycket. Jo, förra året i september så tänkte vi nästan gifta oss på flygplatsen på väg till Bulgarien, men det kom så hastigt på så det gick inte lösa =(.
De senaste månaderna har vi talat löst om det. Kanske vill vi gifta oss på en båt, eller nästa år när vi ska åka utomlands igen… Ja, lite så. 
För ungefär 2 månader sen så skrev jag ialla fall ut papper för hindersprövning. Hade börjat spåna lite i ett turkost block, men inte sagt så mycket om det…. Sen, för ungefär 2 veckor sen ungefär, så skrev Johan ett sms till mig: Att nu måste vi ta tag i detta! Sagt och gjort! Vi talade mer om det och plötsligt hade vi kommit på att vi skulle gifta oss nu när jag fyller 40.

Sen kom jag på att kanske Johan, Nathalies konfirmationspräst skulle viga oss? Vad tycker du om det, frågade jag Johan. Han sa ja direkt! Vi började alltså vår Bröllopsplanering ca den 25 augusti, 9 veckor innan Bröllopet =).  

Dagen efter ringde Johan Johan =), och han sa ja direkt han med! =))) Sen ringde Johan och bokade kyrkan och sa att Johan Sunnerstam (?) skulle viga oss lördagen den 29 oktober klockan 15,00. Trots att vi bokade kyrkan så sent, så var det ledigt. Nån mening med det? =)  

I flera dagar nu har jag skrivit i min turkosa bok, om mat, beräknat portioner, räknat priser, läst och tittat på bilder om blommor till brudbuketten, kläder, ringar, dukning osv osv…. =)
En inbjudan sändes ut torsdagen den  1 september. Med osa den 20 oktober. 9 dagar räcker för att planera och beställa maten, vi vet ju att vi ska göra egna brädor med kallskuret och köpa färdig potatissallad, och göra grönsallad.
Än så länge till dags dato (1100908) har vi fått 8 ja =).  Det är ju som så, att utanför Johans jobb, så finns ett hus, Skolgården, som man kan hyra för 300. Där ska vi vara och ha mitt 40-årskalas. Vi får lixom inte in över 30 personer i vårt vardagsrum =).

När de kommer dit 13,00 så finns Åsa Bengtsson där. Hon serverar välkomstdrink och salta pinnar. Men vi är inte där….. Klockan 14-14,15 så kommer det upp en buss…. Vassegoa och gå ombord!!! SURPRICE!! =))) Idag så kom Kicki förbi på jobbet, så jag passade på att haffa henne och fråga om hon hade lust att fota i kyrkan, och det hade hon. JIPPI! Ännu en bock att sätta =). Skall bara skriva ihop mina önskemål, kanske bifoga lite bilder på hur jag ungefär önskar att hon fotar osv. Och kompispris: 0 kr sa hon. Fint, men nåt kommer hon att få, det lovar jag. Tack söta!!!!!  

Igår satt jag och Nathalie och kikade på klänning till henne. Jag själv beställde 3 (!!) stycken till mig själv i måndags tror jag det var från Bon Prix. Har aldrig nånsin handlat därifrån =). Hoppas, hoppas att nån av dom faller mig i smaken och passar…. Annars börjar det bli brådis! Skall inte ha en bröllopsklänning i den bemärkelsen. Hittar jag ingen som passar så har jag en söt vit fin redan här hemma som jag endast använt en gång, när pappa fyllde 55 och Annika 60.
Nathalie hittade förståss klänningar i prisklassen dubbelt mot min… dvs uppemot 800 kronor… suck. Orkar vi ikväll när hon tränat dans, så ska vi beställa.  Men får jag bestämma, så skall hon ha en söt en från HM som jag gillar. Hon själv vill ha sån där enarmad, men dom gillar jag inte. Det är ju vi som gifter oss så vi bestämmer…. Skor är en annan historia…. Suck. Hatar skor! Men måste väl jaga redan nu så jag hinner gå in dom. Vi har pengar så vi behöv er inte snåla, men det är ju inte ett stort fint bröllop.  Jag har även försökt få till det att Sarah DF ska komma och sjunga för oss. Det kan hon. Om jag har 40,000 till övers…. suck igen. Det har jag inte! Men jag fick kontakt med en Andreas, och jag tackade så mycket för att han tog sig tid att läsa mitt mail och kika på det åt mig. Jag sa att en tusing kan jag betala. Men det gick nog inte. Men att mirakel kan hända, det önskar man.  Johan har ingen aning om detta. Ska i alla fall ha Sarah DFs sång Kärleksvisan på bröllopet i kyrkan. Det är okej med Johan, däremot vill han ha nån sån däringa bröllopssång när vi går in, men det vill inte jag…. Får väl se hur det blir.
Sen vill han ha så där att man härmar prästen. Det vill INTE jag ha!!! Jag vill bara säga JA. Och i ett svagt ögonblick så sa han faktiskt ja till det när vi var på Strandkanten och åt förra veckan =))))). Hoppas han kommer ihåg det…!  

Igår var jag på stan. Hittade ett fint halsband som jag hoppas passar. Ett billigt för typ 80 kronor. Och örhängen i silver för 160. Provade dom igår, men fick givetvis ont i öronen direkt. Hoppas jag står ut under vigseln och kalaset…… Sen kommer det stora problemet: Hitta en fin vit klänning till lilla Joline…. Har hittat på nätet, men de kostar uppemot 800 kr, för riktigt söta klänningar….. suck. Får börja leta nu, annars är det kört. Och tiden går sååå himla fort!!!  

Undrar vilka blommor jag vill ha?? Johan säger bara att jag kan ta vilka jag vill, för det kommer bli fint. Tack söta han! Jag funderar hursom på ranunkel (ja, man kan beställa då) eller kallor. De är båda så himla fina. Men jag tror inte de är fina ihop. Skall ha samma blomma på borden, i fönstren och vid entren tror jag. Kanske vid kyrkan med? Hur ska man komma ihåg allt….suck. =) Ska binda min  bukett själv, det tror jag att jag kan och det blir förståss billigast. Även flickorna skall ha egen mindre bukett av samma modell som jag.  Om Johan ska ha corsage (stavas?) vet jag inte. Han ska nog ha sin kostym. Den gråa är fin =)). Undrar vilken färg vi ska ha? Orange, eller grön? Lila är fint… suck. Det är svårt att bestämma sig, mig menar jag hahaha. Johan är nöjd med vad jag än väljer tror jag.  

Igår var jag på Jysk och köpte fler långa tyger att ha på borden. EvaLena kan ev låna 2 på sitt jobb, jag har en och så köpte jag två. Måste räkna om det räcker. Borden är 1200 långa för två personer, och 70 djupa. Borde bli –om alla kommer- 16,3 meter  tror jag. Inkl vårt 70 som står på korten. Om barnen kan sitta på hörnen så blir det fint tror jag. En duk till vårt (eller dela till 2 m ca) och det bör bli 3 dukar till resterande bord. OM jag räknat rätt =)). Sen måste jag ha ett till det bord som serverar välkomstdryck och även maten sen. Jag har iof ett milt grönt tyg och ett svart. Så räcker inte de vita så blir nån av dom bra =). Tar med mina silverbrickor, och serverar välkomstdrink på, det blir fint. Med blommor och ljus. Ute eller inne? Det var nog lite av det mesta till dags dato. Fortsätter skriva om några dagar =).

2011-09-10

Idag har jag shoppat!

Idag blev äntligen Jolines klänning, en söt beige från HM. Dock hittade jag inga skor. Var på tre skoaffärer, suck. Typiskt. Hittade iof inga till mig heller, fast på ena glömde jag o titta =/…
Sen fick jag tag i en fin svart jacka. Fast den är till fint. Kanske till bröllopet, vi får se. Den var dyr… huamejj! 399 kronor, och det tycker jag är dyrt för att unna mig. Fick även tag i hårnålar, 4 stycken från Lindex, såna med en enda fin glittrig ”diamant” i. 2 för 39, istället för närmare 300 på nätet för 6 stycken =). De var jättefina.
 Och jag har tränat frisyr i några dagar nu. Jösses, btw. Jag kommer inte kunna sova förrän detta är över den 30 oktober =)). Sover som en jädra mört. Inte alls alltså. Usch så trist när hjärnan jobbar på högvarv…. Men så är det. Sån är jag. Det vet jag och det kommer jag inte undan. Åter till frisyren =D. Har bestämt mig (öh.. just nu ja!) att ha tuperad lugg, lite på sidan och sedan gör jag en sned fläta som ligger på vänstra axeln. Flätar den i fiskben, sätter fast det hår som ev kan falla ned med hårspänne och gömmer i bak. Sen sätter jag i de fina hårnålarna (om jag lyckas knixa till det så de sitter) längs flätan och uppe vid hårspännena där jag fäst luggen. Saknar ännu diadem men jag hoppas att det passar på denna frissa. Jag tror det. Ropade ned Nathalie förut och hon (-och Johan- tyckte jag var fin =)). SÅ det får nog bli den frissan tror jag. Orka locka lixom. Dom hinner ju ramla ur innan  vi har kommit till kyrkan ändå även med medel o spray, so why bother lixom…. =)  
Har även sett till så vi har Kärleksvisan hemma på datorn. Så den kan jag lägga på sticka vilken dag som helst nu. Har den även på mobilen, men det kan bli svårt att få ut i högtalarna i kyrkan jag tro =). Måste tala med Johan –Prästen- om musiken, hur dom vill ha det.  Sa jag att Kicki tackade ja till att fota? =)) Det gjorde hon i torsdags. Åh så bra! Ännu  en bock! =) Har skrivit en lista på vilka sorts foton jag vill att hon ska ta.  Och nu har jag bestämt mig! Orange får det bli!!! Gjorde servettringar i några timmar igår och jag tyckte nog de blev fina. Lite orange och lite beiga =).

Och shitt.
Igår kom jag på att jag glömt att bjuda in Danne-mannen! Men HUR kunde jag glömma det lixom?!?!?!??! Kanske för han är ute o turnerar och bor i Örebro…. Nåväl. Han sa ja. Om han inte var ute och turnerade. Önskade sig alkohol när han kom, men jag sa att nåt kan vi få fram men det är ingen fest, bara kalas =). – Det är alltid fest när jag kommer, svarade han. Och så är det nog hahahaha.  Sötnosen!  Vad mer? Jo, kom ju på igår (?) att jag glömt kaffekoppar!! Djesus, hade sett snyggt ut om vi inte haft muggar att dricka kaffe ur lixom… Fast, jag hade nog kommit på det förr eller senare haha.  Nu sitter jag här på kvällen och kikar på buketter och funderar på färger…. Suck. VARFÖR är det så svårt?? Min söta blivande man, han säger inget han… Han bara tycker att det jag väljer blir bra. Puss.


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback