: Tanka :


2011-11-02 @ 12:17:00


Att tanka bil är inte nåt jag tycker är skitkul. Eller inte ens behöver göra särskilt ofta.

Hittills har det gått bra...


Tills häromdagen...

Körde lite snajjsigt upp där brevid pumpen. Letar efter tankkortet-som jag för övrigt inte fann på en hel lång halvminut innan jag krånglar mig ur bilen och ringer till sambon maken angående koden och går till automaten. Som är ny.

Försöker klura ut hur man sätter i kortet. Lyckas med det och går till rätt pump.


Inser att jag parkerat bilen för långt bort så slangen inte räcker ända fram... Noterar här och nu att det bildats kö bakom min bil.


Får helt sonika hoppa in i bilen, köra fram ca 30 cm. Sticka in kortet och slå kod och pumpnummer igen - Efter det att maskinen matat ut ett kvitto på min 0-tankning....
Går till pumpen och NU räcker slangen till. Noterar kön bakom min bil.....

Nu slår handtaget ifrån vilket betyder att jag har tankat fullt. Så nu ska jag ta handtaget och sätta tillbaka det.

Sitter fast... Stenfast. Amenvafan! Hur är det möjligt att handtaget kan fasna????

- Hehe. Ursäkta mig, skulle du kunna hjälpa mig? Handtaget sitter fast? Frågar jag en herre på andra sidan.... PINSAMT! Noterar kön bakom min bil....
Han kommer till min undsättning och efter lite lirkande så PLOPP, så kommer handtaget ur.


Men herregud! Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Kommer inte tanka på länge kan jag säga....


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback