: Räkpasta :


2011-03-22 @ 21:49:17


Hej på er,
Jag gjorde en räkpasta häromveckan. Tog ett foto till Facebook, och VIPS, så ville alla ha receptet =)))

Och jag är juh inte så knusslig, så givetvis så delar jag med mig av det. Men komihåg: Jag pysslade ihop det själv, så mångder och sånt finns inte riktigt.... Du får själv testa dig fram och smaka av.

Koka upp vatten och använd vilken pasta du vill.

Fräs lök, vitlök och lite paprika. Häll i 2.5 dl med matlagningsgrädde (eller är det bara 2 dl?). Fyll på med ungefär 3-4 dl vatten. Skvätt i lite Sweet&soursås, lite tomatpure, lite citronpeppar (eller vanlig svartpeppar) lite tandorikrydda och lite grönsaksbuljong. Vill du ha lite tjockare sås, så red den lite med mjöl eller så. Smaka av och justera.

Blanda pastan och räkblandningen. Ät och njut =)=). Min version blev lite lagom stark, så testa dig fram...


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback