: Helg :


2011-06-26 @ 22:35:47



Så. Nu är helgen över. Igen... Skönt dock att varit ledig i 4 hela dagar =). Har du?

Midsommarafton var lugn o fin, bara nåt glas vin här hemma och sen isäng. Sambon jobbade, ja, det har jag ju redan berättat =).

Sen har vi slappat. Provade att fiska igår och jädrar va knott! Det gick lixom INTE. Vi fick åka hem igen med matsäcken.... =/. Tog med pizza på vägen hem och det var gott kan jag lova. Imorron åker dietdrinkarna fram igen.... Glömde dom på jobbet över helgen och för lat för o hämta, hahaha.
Sen har vi varit hos Johans bror o fikat idag. Där var hela stora barna och barnbarnaskaran och det var kul o se alla =).
Poolen är för kall än, så den har vi inte badat i, och desssutom har vädret blåst och varit inte så jäkla varmt för ett dopp anyway så..... Den finns ju där som tur är.

Pojkvännen till dottern kom hem idag så här har det fixats jordgubbar som doppats i choklad och gud vete allt. De tog en matsäck med sig och for iväg. Nu är de uppe i rummet och spelar musik för fulla muggar =). Dom är för söta de där två. =) Löööööve kan man säga...

Idag slog jag till och tonade håret. Jädrar vad jag inte såg först. Men nu ser jag en svag röd färg och den trivs jag med. Passade även på att FÄRGA DÖRRFAN in till badrummet, så imorron åker rollern och den vita färgen fram, så hoppas vi att det lilla problemet är ur världen! Skit oxå!!!

Har även tömt en garderob idag och burit ned filtar och mattor i tvättstugan där jag förvarar dom. Varför vet jag inte. Alltså varför jag sparar dom.... Har ju inte mattor framme längre... Men man kan ju ångra sig =) Eller hur??!?!
Sen hittade jag en galge med byxor där inne, som jag glömt bort.... Provade dom och hittade två par som jag kunde ha. Ett par var för stora (wohooo!!!!) och ett par satt väl okej, men var så himla vida (och vita), så jag hängde in dom igen. Lusten kan ju falla på att jag tar fram dom nu när jag vet att dom finns igen..". =)
Hittade även tre (!!) vår/sommarjackor som jag glömt..... Två tvättade jag upp, och den i "skinn (??) hängde jag på vädring. Hatar doften av "vind". Så nu fick jag lite nya kläder hahaha. Fint det!
Hittade (nej jag visste om dom) även TRE gamla tjockbildskärmar som ska kastas. Fick ihop en hel flyttlåda med sketna gamla jackor och skjortor och kuddar som ska kastas. Skor och barnkläder gick jag inte ens igenom nu, för det orkade jag inte. En del är urväxt, annat ska växas i =). Garderoben ska renoveras så småningom, men före i kön står hallen och trappan upp, väggen nere i trädgården och uteplatsen där, altanen på baksidan (nåja, den kan ta några år till tills den är klar förståss....) stenläggning/göra om stengången utanför huset, målning av lekstugan och boden... Inte så mycket va?

Imorn lämnar vi in bilen oxå. Den lilla saten vill inte låta bli att dra för mycket diesel samt STINKA diesel inuti.... Dumma, dumma mekaniker som inte kan åtgärda! Men nu är vi ARGA på dom, så nu tar vi inte tillbaka den förräns dom åtgärdat allt. Sådeså!

På tisdag kommer några tjommar och ska demonstrera en dammsugare, så de ska få rengöra vår soffa (tack för det!!!) och så får de dema den och vi får lämna namn till nån som de kan dema den för och städa mattor, soffan eller sängen. Kanske du?

Igår passade jag på att slipa och dola med mina träbitar som jag ska skriva text på, se http://fotolia.blogg.se, där ser du hur dom ska se ut. Målade några av dom ikväll, får väl fortsätta i morgon...

Idag har vi bokat semestern till GOTLAND!!!!!!!! WoHOOOOOO!!! Gud så skönt det ska bli, nu var det två år sen vi var där tror jag och vi älskar ön, så är det bara!!!!

Ujuj. Har du orkat läsa ända hit? Grattis! =) Idag var jag på skriva-av-mig-humör tydligen!!! =) =)

Nu är det dax för nattning, eller läsning, who knows!

Gonatt på er!!


Carpe Diem





Välkommen åter!
Postat av: T

Du skriver så roligt så man fnissar sej igenom halva blogginläggen =) fortsätt så ,bra underhållning

2011-07-05 @ 20:19:18
URL: http://denlillesnickarpojken.blogspot.com
Postat av: Ritha

Tack T. Mitt mål är väl att va litte lättsam ;)

2011-07-05 @ 21:25:56
URL: http://rijo.blogg.se/

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback