: Akuten. Igen :


2011-06-29 @ 22:51:37



Jaaa. Vad säger man.... Idag var det Karlskogafesten på stan. Alltså Petter och Misconduct ska spela, och givetvis ska tonåringen med pojkvän dig.
Förra året så klev en tjejj ut framför hennes cykel när hon skulle cykla förbi, så hon bromsade och flög över styret och slog i marken...

Idag, vid halv 5 ropade vi: Cykla inte omkull i år med nu då!!!

Ungefär 1 timma senare ringer tonåringen: Som har cyklat omkull hemma hos Filips pappa, på gårdsstenarna där. Stooort jack i knät..... suuuuck.

I med sista tuggan mat, på med andra kläder (skulle ju fortsätta bada i polen....) och iväg till akuten. På stan fanns inget Röda korset som kunde hjälpa henne plåstra om sitt knä, och vårdcentralen där var stängd, så två snälla polistjejjer skjutsade hem henne, eller ja, till akuten, där jag mötte upp..... Suuuck.

Efter en väntan på max tio minuter -Tack Gode Gud eller nån- så fick vi komma på rum och en sköterska bedövade med salva, kom med en typ av disksvamp. En mjuk sida, och en långhårig sida.... Ibland tar vi tandborste, men i dag tog jag den här sa hon... eh.....Oh... My... Gaaaad! Ni skulle sett tonåringens min.... hahahaha. Nåväl, efter en del skrubbande i såret så fick vi omplåstring och jag skjutsade ned henne till stan igen.

Ingenting blir som man förväntat sig. Eller?

Men jag är glad att det "bara" var skrubbsår.... =)


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback