: Lördagsnöjje so far :


2011-02-19 @ 16:57:32


Mitt lördagsnöjje so far är att jag har städat lillans orkandrabbade rum!!! Det såg ut som hej kom o hjälp mig !!! Vi städade tillsammans hon o jag och det gick jättebra. Hon var så duktig så att sortera gosedjur o väskor mm =). Sen dammsög jag och sen fikade vi.
Och som alla vet så räcker juh inte detta. Näe, man måste fortsätta lite. Så jag dammsög vårt sovrum, lade in nytvättat, sorterade sambons tröjjo (för att få plats med nytvättat) och sen så tömde jag diskmaskinen för att genast fylla den igen.
Däremellan har jag hängt en maskin tvätt oxå. Och lagat lunch. Sallad for me och stuvade makaroner med köttbullar åt familjen =). Har dessutom mailat in en beställning till årets bokrea på Spongs. Has never happend before kan jag säga =). Vips. 400 spänn fattigare.

Sen kom sambon hem och när vi käkat så tog vi en eftermiddagspromenad i det -10 kalla vädre. Brrr. Termobrallorna på lixom. Åkpåse och dubbla byxor o tröjja till lillan i vagnen. Men rosig om kinerna, det blir man ändå =).

Nu ser vi på Kalle Anka på film, Johan sover och jag satte mig här istället. Gillar datorn mer än Kalle kan jag säga =) Passade på att fika med. Utan kaffi.... Mina nybakade små "Tarts" som Jamie Oliver gjorde på TV4+ häromveckan. De blev jättegoa måste jag säga.
Note to oneself: Grädda lite lite längre nästa gång samt koka inte sockerlagen sååå länge...



Min lilla hjälpreda:


Receptet hittar ni HÄR.

Ha en fortsatt trevlig lördag! Ikväll är det Mello....


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback