: På spaning :


2010-10-17 @ 09:03:26


Igår hade jag och Johan trädgårdsstädning. Vi rensade, klippte ned blommor o några buskar städade lite i vedboden och sen så tog vi fram lilla fågelmatningshuset =).

Så nu när jag satt här så kom det massor av småfåglar och kollade in huset. Men givetvis så hade vi inte fyllt på solrosfrön... Men längst ned i en pappåse så hittade jag ett helt kilo med frön!! Så ut och fyll i och sen VÄNTA....
Joline tyckte det var lite spännande att vara tyst, spejja och sen jämföra bilderna med bilder på fåglar på nätet, för att se vilka just vi har på besök =).
Så just nu har vi sett talgoxar, blåmesar och en stor dum skata. 
Kul o se vílka som mer hälsar på under vintern, för det brukar vara en hel del fåglar faktiskt. Att fota dom genom fönstret är inte jättelätt om jag säger så och sitta ute o spana tar föööör lång tid..... =)


Matar du fåglarna hemmavid?


Carpe Diem





Välkommen åter!

Skriv gärna några rader är du rar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback